۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۱۷۶۶۰
آیت الله حسینی بوشهری:

حوزه خاستگاه انقلاب است/ طلاب برای ارتقای بینش و بصیرت خود و جامعه تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه کشور در آیین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه های علمیه استان البرز گفت: طلبه ها باید برای ارتقای سطح علمی و بینش و بصیرت خود تلاش کنند و خالصانه در این مسیر گام بردارند و به دنبال پست و مقام نباشند.
آيت الله حسيني بوشهري در پانزدهمين همايش کتاب سال حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از استان البرز آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز به مناسبت افتتاحیه سال تحصیلی مدارس حوزه علمیه استان البرز در جمع اساتید و فضلا و طلاب این استان به ضرورت اخلاق پروری و خودسازی طلاب اشاره کرد و گفت: یک طلبه موفق افزون بر ارتقای بینش علمی و سطح دانش خود باید تهذیب نفس و تزکیه اخلاقی را دارا باشد و این امر مهم را در خود تقویت کند.


آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه افزود: طلبه ها باید ضرورت ها را در دوران طلبگی شناخته و فرصت ها و زمینه های پیش رو را غنیمت شمرده و از آن به شکل درست و صحیح استفاده کنند.


آیت الله حسینی بوشهری خطاب به طلبه های جوانی که در سال تحصیلی جدید وارد حوزه می شوند تاکید کرد: طلبه ای در مسیر علم و تحصیل موفق است که هم خود را شناخته و هم آنچه را که آموخته در مسیر صحیح بتواند نهایت استفاده را از آن داشته باشد و به آن عمل کند تا به صورت شایسته بتواند پیام دین را به جامعه انتفال دهد و پاسخگوی شبهات دینی باشد.


مدیر مرکز حوزه‌های علمیه قم در ادامه تصریح کرد: طلبه های جوان باید حرمت اساتید خود را حفظ کنند تا در آینده نتیجه آن را ببینند و عاقبت بخیر شوند.


وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: جامعه روحانیت خاستگاه انقلاب به شمار می آید و چشم دنیا به روحانیت و طلاب دوخته شده است.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر لزوم تواضع در رفتار طلبگی بیان داشت: طلبه ها باید برای ارتقای سطح علمی و بینش و بصیرت خود تلاش کنند و خالصانه در این مسیر گام بردارند و به دنبال پست و مقام نباشند.

 

وی در پایان به تاثیرپذیری حوزه های علمیه در سطح جهان اشاره کرد و بیان داشت: کشورهای آفریقایی عکس هایی از مراسمات مذهبی و عزاداری های خود برایم ارسال کرده اند که این عکس ها نشان از تاسی از حوزه های علمیه و مراسمات دینی و مناسبت های مذهبی دارد که این جای بسی خوشحالی است./9596/پ202/ج

ارسال نظرات