۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۱۷۶۷۶
مدیر حوزه علمیه تبریز:

100 طلبه خارجی در تبریز تحصیل می کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه تبریز با اشاره به آغاز فعالیت جامعه المطفی العالمیه تبریز از سال گذشته، گفت: 100 طلبه خارجی در این مرکز تحصیل می کنند.
حجت الاسلام سيد حسين سيدي ثاني، مدير حوزه علميه طالبيه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: تهاجم فرهنگی دشمنان در قالب جنگ نرم رسالت حوزه های علمیه، طلاب و روحانیان را به مراتب حساس‌تر از گذشته کرده است.


وی با بیان این‌که حوزه های علمیه شیعی در خط مقدم مقابله با فتنه‌های فرهنگی و عقیدتی معاندان اسلام قرار دارند، خاطرنشان کرد: باید با حفظ ارزش ها میراث گرانبهایی که به یادگار مانده حراست کنیم تا به دشمنان انقلاب و تهاجم فرهنگی غلبه کنیم.


حجت الاسلام سیدی‌ثانی با اشاره به توطئه رسانه‌های غربی در تخریب چهره حقیقی اسلام، تضعیف جایگاه روحانیت و خدشه‌دار کردن رسالت‌های جهانی حوزه های علمیه گفت: باید با علم به مواضع دشمنان، شناخت شبهه‌ها و پاسخ‌های منطقی و همچنین تفقه در دین به جنگ با معاندان اعتقادات اصیل شیعی برویم.


مدیر حوزه علمیه تبریز با تأکید بر این‌که حوزه های علمیه پویا در عصر حاضر باید برای 50 سال آینده هم برنامه داشته باشند، خاطرنشان کرد: تمامی سیاست‌های آموزشی، پژوهشی و تربیتی حوزه های علمیه باید مبتنی بر برنامه های دراز مدت و اهداف از پیش تعیین شده باشد.


وی طلاب علوم دینی را میراث‌دار ارزش‌های انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدا دانست و تصریح کرد: امام و شهدا بستر ترقی را برای کشور فراهم کردند و آرمان های انقلاب را به امانت گذاشتند، امروز وظیفه طلاب علوم دینی است که با مجاهدت علمی اجازه ندهند خون شهدا پایمال شود.


حجت الاسلام سیدی‌ثانی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از پیگیری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نسبت به توسعه مدارس علمیه خواهران و برادران در سراسر نقاط استان گفت: ظرفیت پذیرش طلبه در تبریز و کل استان نسبت به سال‌ها قبل چندین برابر شده است.


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز با اشاره به آغاز فعالیت جامعه المصطفی العالمیه تبریز از سال گذشته گفت: 100 طلبه خارجی در این مرکز تحصیل می کنند، افزون بر این‌که مرکز تخصصی علامه امینی نیز در سطوح دو و سه پذیرش طلبه دارد، همچنین درس خارج آیت الله مجتهدشبستری همه ساله در حوزه علمیه طالبیه برگزار می شود.


گفتنی است، سال تحصیلی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امسال یک ماه زودتر از سال‌های قبل با حضور آیت الله شبستری امام جمعه تبریز آغاز شد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات