۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۱۷۷۰۳
یکی از مقامات سابق ارتش انگلیس:

عملکرد دولتمردان انگلیس موجب پیوستن جوانان به داعش شده است

خبرگزاری رسا ـ یکی از مقامات بلندپایه سابق ارتش انگلیس در واکنش به سر بریدن خبرنگار آمریکایی به وسیله تروریست انگلیسی عضو داعش اعلام کرد که جامعه و رهبران سیاسی و اجتماعی این کشور در پیوستن جوانان انگلیسی به داعش مقصر هستند.
تروريست داعش در حال اعدام خبرنگار آمريکايي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، افضل امین، یکی از مقامات عالی رتبه سابق ارتش انگلیس در مصاحبه ای با روزنامه ایندیپندنت در واکنش به سر بریدن خبرنگار آمریکایی به وسیله تروریست انگلیسی عضو گروه داعش، جامعه و رهبران سیاسی و اجتماعی این کشور را در پیوستن جوانان انگلیسی به گروه های تروریستی مقصر دانست.
 
 
افضل امین  با تاکید بر اینکه جوانان مسلمان ساکن در انگلیس از قدرت، حقوق مدنی و مزایای اجتماعی محروم مانده اند، خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان مسلمان از حقوق اجتماعی محروم شده اند و به همین دلیل به گروه هایی مانند داعش می پیوندند که نسخه نادرستی از اسلام را ارائه می دهند.
 
این افسر عالی رتبه سابق ارتش انگلیس در بیان دلایل پیوستن جوانان کشورش به گروه تروریستی داعش افزود: این گناه ما است، گناه جامعه انگلیس که این جوانان در آن به دنیا آمده، به مدرسه رفته و رشد یافته اند.
 
وی همچنین خواستار جمع شدن گروهی از متخصصان از بخش های مختلف جامعه انگلیس، از جمله دولت، رهبران مذهبی، گروه های اجتماعی و جوانان مسلمان برای "مقابله با تروریست های بین المللی که از دین برای دستیابی به مقاصد خود سوءاستفاده می کنند" شد.
 افضل امین تاکید کرد که دولت انگلیس باید به نحو دموکراتیک با گروه های اقلیت دینی و از جمله مسلمانان ارتباط داشته باشد چرا که این گروه ها باید احساس کنند که بخشی از هیات حاکمه هستند.
 
به گفته مقامات انگلیسی حدود 400 شهروند این کشور در دو سال گذشته به سوریه رفته و به گروه های تروریستی در حال جنگ با بشار اسد، از جمله داعش پیوسته اند./990/ ب902/ک
 
ارسال نظرات