۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۲۱۷۷۱۸
در نشست مطبوعاتی سلحشور مطرح شد؛

فراخوان کمک‌های مردمی برای ساخت سریال حضرت موسی در پی عدم حمایت مسؤولان

خبرگزاری رسا ـ کارگردان قرآنی کشور با بیان این‌که درخواست بنده از مردم این است که در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و مبارزه با صهیونیسم جهانی با توجه به آثار گذشته اینجانب کمک‌های خود را در ساخت سریال حضرت موسی(ع) به ما دریغ نکنند گفت: شاید اگر مردم کمک نکنند ما نتوانیم این فیلم را ساخته و به سرانجام برسانیم با توجه به بودجه زیادی که برای ساخت این سریال لازم است و دولت و مسؤولان نیز ما را حمایت نمی کنند ما دست نیاز به سوی مردم متدین و مومن کشورمان دراز می کنیم.
سلحشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فرج الله سلحشور، کارگردان سینما و تلویزیون عصر روز یکشنبه دوم مردادماه در جلسه مطبوعاتی که با حضور خبرنگاران در موسسه فرهنگی هنری تبیان برگزار شد با تاکید بر این‌که همه ما باید تلاش کنیم مسائل فرهنگی در کشورمان به جایگاه رفیع خود برسد گفت: با وجود برخی کارهای انجام شده هنوز کار و فعالیت فراوان را می طلبد، مسائل فرهنگی در کشور ما هنوز جایگاه واقعی خود را ندارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری بارها و بارها در جمع هنرمندان درباره فرهنگ و تهاجم فرهنگی صحبت کردند زیرا دشمن شاید همه عرصه ها را به ما واگذار کند اما عرصه فرهنگی را هرگز به ما واگذار نمی کند، امروز صهیونیسم، وهابیت و بهائیت به لحاظ فرهنگی تلاش های گسترده وسیعی را به راه انداخته و خط دهی می کنند.

سلحشور عنوان کرد: اگر کشور ما بتواند صاحب رسانه ملی با هویت ایرانی و اسلامی شود به راحتی می تواند آمریکا و اسرائیل را نابود کند، امیدواریم که مسؤولان این موضوع را درک کنند، امروز آمریکا می داند که اگر هالیوود نباشد آمریکا نابود می شود.

این کارگردان سینمای دینی گفت: ساخت فیلم‌هایی مانند یوسف پیامبر(ع) یا فیلم حضرت موسی(ع) می تواند جریان سالمی را در کشور ایجاد کرده و در تفکر مذهبی بسیاری از اقشار جامعه تاثیرات مثبت بگذارد.

سلحشور با اشاره به این‌که بعد از ساخت اصحاب کهف، رهبر معظم انقلاب دستور ساخت سریال حضرت موسی(ع) را دادند اظهار داشت: به دلیل نبود بودجه ما تا امروز نتوانستیم کاری انجام دهیم، ساخت سریال حضرت موسی(ع) یک اثر جهانی است که می تواند چهارهزار تاریخ بنی‌اسرائیل را که کتمان شده و جنایاتی که بنی اسرائیل داشته را افشا کند، و بخش سیاسی آن نیز جنایات صهیونیست را افشا خواهد کرد که به لحاظ سیاسی مربوط به همه دنیا است.

وی با بیان این‌که اکثر محصولات فرهنگی ساخته شده ما زیر نظر مشاوره علمای برجسته تهیه و تدوین می‌شود ابراز داشت: زمانی که یک اثر اسلامی قرار است تولید شود علمای اسلام وظیفه خود می‌دانند که آن را بررسی کنند بعد به مردم ارائه شود.

سلحشور با انتقاد از مجلس، دولت و قوه قضائیه که در ساخت فیلم یوسف پیامبر(ع) هیچ گونه تقدیر و تشکر از سازندگان این سریال نداشتند گفت: فیلم یوسف پیامبر(ع) بارها و بارها در شبکه های مختلف کشور و در خارج از کشور مانند شبکه المنار پخش شده است، فیلم هایی که تا امروز ساخته‌ایم بر اساس فطرت بشری بوده به همین دلیل فیلم‌هایی مانند سریال یوسف پیامبر(ع) زمانی که در کشورهایی مانند چین، هندوستان، شوروی و آمریکا پخش میشد همه بدون استثنا آنها را پذیرفتند.

این کارگردان سینما و تلویزیون اظهار داشت: ما نمی توانیم منتظر حرکت فرهنگی برخی مسؤولان بی تفاوت باشیم، امام راحل(ره) می‌فرمودند هر زمان دیدید در مملکت کسانی که اهلیت ندارند بر مصدر نشستند شخصا اقدام به فعالیت فرهنگی کنید.

وی با بیان این‌که درخواست بنده از مردم این است که در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و مبارزه با صهیونیسم جهانی با توجه به آثار گذشته اینجانب کمک‌های خود را در ساخت فیلم حضرت موسی(ع) به ما دریغ نکنند گفت: شاید اگر مردم کمک نکنند ما نتوانیم این فیلم را ساخته و به سرانجام برسانیم با توجه به بودجه زیادی که برای ساخت این فیلم لازم است و دولت و مسؤولان نیز ما را حمایت نمی کنند ما دست نیاز به سوی مردم متدین و مومن کشورمان دراز می کنیم.

سلحشور تصریح کرد: در گذشته ما آثاری مانند اصحاب کهف، مریم مقدس و یوسف پیامبر(ع) را تولید کردیم امروز که در نظر داریم سریال حضرت موسی(ع) را تولید کنیم نیاز به بودجه حدود 180 میلیارد دارد لذا ما از مردم عزیز کشورمان تقاضا داریم که ما را در ساخت این فیلم یاری نمایند.

وی در پایان شماره حساب «0108340390001» نزد بانک ملی شعبه ولایت با کد بانکی 559 به نام موسسه فرهنگی هنری تبیان جهت واریز کمک های مردمی اعلام کرده و گفت: این کمک‌های مردمی صرفا در راستای ساخت فیلم حضرت موسی(ع) صرف می گردد اگر به هر دلیل ما نتوانستیم این فیلم را ساخته یا بودجه آن را برای  اتمام کار تهیه کنیم هر هزینه ای از مردم دریافت کرده باشیم به آنها برمی گردانیم، کافی است که فرد کمک کننده  شماره ملی، شماره شناسنامه، نام و نام خانوادگی و فیش بانکی خود را به دفتر موسسه فرهنگی هنری تبیان با شماره فکس 88328998 ارسال نمایند تا هزینه آنها بازپرداخت شود./9668/پ202/ص

 

ارسال نظرات