۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۱۷۸۷۷
خالد مشعل:

کمک‌های ایران نقش مهمی در دستاوردهای مقاومت داشته است

خبرگزاری رسا ـ خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی حماس ضمن ستایش از رابطه جنبش مقاومت فلسطین با ایران تاکید کرد که حمایت‎های جمهوری اسلامی باعث شده حماس به پیشرفت‎های مهمی دست یابد.
خالد مشعل
 
به گزارش خبرگزاری رسا، خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی حماس از ارتباط جنبش مقاومت فلسطین با ایران تقدیر کرده و تاکید کرد که حمایت‎های جمهوری اسلامی باعث شده حماس به پیشرفت‎های مهمی دست یابد.
رییس دفتر سیاسی حماس، با تاکید بر نقش تاثیرگذار حمایت‌های مالی و نظامی ایران در موفقیت‌های مقاومت اسلامی فلسطین، خاطرنشان کرد که جنبش مقاومت فلسطین در طول سالیان گذشته روابط بسیار خوبی با ایران داشته است.
رییس دفتر سیاسی حماس افزود: اخیرا برخی اختلافات میان تهران و حماس در مورد مسائلی مانند بحران سوریه به وجود آمده اما چنین مسائلی هیچ گاه نمی تواند به همکاری میان دو طرف آسیب بزند.
خالد مشعل در ادامه خواستار اتحاد امت اسلامی در مواجهه با مساله فلسطین شده و گفت: حماس خواستار روابط نزدیک با تمامی کشورهای اسلامی و به ویژه ایران است.  
رییس دفتر سیاسی حماس از ملت ایران نیز به دلیل ایستادگی در کنار مردم فلسطین قدردانی کرده و ابراز امیدواری کرد که تمامی دولت های مسلمان بتوانند تفاوت های خود را کنار گذارده و در برابر تهدیدهای رژیم صهیونیستی متحد شوند.
گفتنی است، حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه نیز در ماه جولای میلادی با تاکید بر حمایت ایران از حماس تاکید کرده بود که تهران در سخت ترین شرایط نیز از جنبش فلسطین پشتیبانی می کند./990/ب903/ک
ارسال نظرات