۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۲۱۷۸۸۵
امام جمعه نجف:

مواضع ملت عراق سبب خرسندی مراجع تقلید قم شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف اشرف از لبیک ملت عراق به فتوای جهاد و استقبال از آوارگان به عنوان عامل تقدیر مراجع تقلیدی نظیر حضرت آیت الله وحید خراسانی یاد کرد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در دیدار جمعی از اعضای مجلس اعلای اسلامی با اشاره به موفقیت های بدست آمده از سوی ملت عراق، گفت: ملت عراق توانست موفقیت های بزرگی را با استفاده از رهنمودهای مرجعیت دینی کسب کند به گونه ای که حضرت آیت الله وحید خراسانی به عنوان یکی از بزرگ ترین مراجع تقلید قم، صبر و فداکاری ملت عراق را ستود.

 

وی در این دیدار که در دفتر وی در نجف برگزار شد، افزود: استقبال گسترده مردم عراق از آوارگان و حمایت از آنان نقش مهمی در اعتلای جایگاه آنان دارد.

 

حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: سال های گذشته سرشار از درگیری و تحریم بود و امروزه باید تجربه جدیدی بر اساس محبت و همبستگی میان قشرهای مختلف ملت عراق که خواسته مراجع تقلید نیز به شمار می آید، تقدیم کنیم.

 

امام جمعه نجف همچنین در دیدار با مسؤولان گروه دوستی پاک بر لزوم حضور ملت در صحنه تأکید کرد و ادامه داد: اگر ملت در صحنه حضور داشته باشد قدر الهی به سود آن خواهد بود چرا که قانون خداوند بر عدالت استوار است. این قانون حتی بر ملت های غیر مسلمان نیز تطبیق می کند.

 

وی خاطر نشان ساخت: لبیک به فتوای مرجعیت و مواضع قهرمانانه در جنگ با تروریست ها از عوامل سرافرازی شهروندان عراقی به شمار می آید./980/ب902/د

ارسال نظرات