۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۱۷۹۸۷
اسقف اعظم روسیه:

رهبران قومیت‌های دینی به مقابله‌ی جدی با تهدیدها برخیزند

خبرگزاری رسا ـ اسقف اعظم کلیسای ارتدکس بیان داشت که رهبران قومیت‌های دینی به مقابله‌ی جدی با تهدیدها برخیزند. آنها به مؤمنان کمک می‌کنند تا از اقدامات خشونت‌آمیز رهایی یابند.
کريل، اسقف اعظم كليساي ارتدكس


به گزارش خبرگزاری رسا، اسقف اعظم کلیسای ارتدکس، اسقف کریل، پیامی را به مناسبت برگزاری نهمین دور گفت‌وگوی اسلام وکلیسای ارتدکس به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ارسال کرد.

 

در بخشی از متن این پیام آمده است:

 این دور از گفت‌گوها، جمع‌بندی خواهد بود از نتایج تلاش‌های مشترک هر دو طرف برای ایجاد انگیزه‌ی بیشتر در خصوص تعمق بخشیدن به همکاری‌های مشترک میان طرفین. مایلم عرض کنم که گفت‌وگوهای ما همانند سال‌های گذشته همچنان در حال گسترش است و طیف وسیعی از موضوعاتی را که در خصوص ایجاد تفاهم مشترک در بر می‌گیرد، شامل شده و تاکنون نتایج خوبی را در برداشته است.

 

به نظر می‌رسد، آگاهی مردم امروز جهان به شکل عصبی به سوی تندروی پیش می‌رود و این مسأله تهدید جدی بر صلح جهانی خواهد بود. شعله‌های جنگ در مناطق مختلف کره‌ی زمین در حال گسترش است و خون مردم بی‌گناه بسیار زیادی ریخته می‌شود.

 

وضعیت میلیون‌ها انسان که خانه‌های خود را از دست داده‌اند و به سختی زندگی می‌کنند، تبدیل به یک فاجعه‌ی انسانی شده است. ما امروز شاهد رشد سریع افراطی‌گری هستیم که قربانیان زیادی از مسیحیان و مسلمانان گرفته و لطمات زیادی به مومنان این دو دین آسمانی وارد کرده است.

 

همچنین امروز شاهدیم که دین در تعداد زیادی از کشورهای قدرتمند به حاشیه رانده می‌شود و تبلیغات بسیار زیادی در این کشورها در مورد نسبی بودن اخلاق صورت می‌گیرد. از رهبران قومیت‌های دینی خواسته می‌شود که به مقابله‌ی جدی و محکم با این تهدیدها برخیزند. من باور دارم که اختیارات آنها به ایمان‌داران کمک می‌کند تا از اقدامات خشونت‌آمیز و افراطی‌گری رهایی یابند و این موضوع است که به گفت‌وگوهای میان ما ضرورت و اهمیت فوق العاده‌ای می بخشد.

 

گفتنی است نهمین دور گفت‌وگوی اسلامی ـ‌ مسیحی، از سوی مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و کلیسای ارتدکس روسیه، با حضور اندیشمندان مسلمان از طرف جمهوری اسلامی ایران و متفکران مسیحی از کشور روسیه، با عنوان اصلی «راهکارهای دستیابی به فهم مشترک بین اسلام و مسیحیت» پیش از ظهر امروز در حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز شد و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت./994/د101/ک
منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
 

ارسال نظرات