۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۱۸۰۱۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

دهه کرامت فرصت مغتنمی برای نشر فرهنگ رضوی و فاطمی است

خبرگزاری رساـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: دهه کرامت فرصت مغتنمی برای نشر و تعمیق فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت علی الخصوص فرهنگ رضوی و فاطمی است.
جلسه دهه كرامت - تبليغات اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی روز سه شنبه در جلسه ستاد نکودداشت دهه کرامت که در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد؛ با تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه پرخیر و برکت کرامت، بر استفاده از این ایام برای ترویج و تعمیق فرهنگ اهل بیت(ع) تأکید کرد.

 

وی با بیان این که دهه کرامت فرصت مغتنمی برای نشر و تعمیق فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) علی الخصوص فرهنگ رضوی و فاطمی است، اضافه کرد: باید تلاش شود تا با بهره گیری از دریای بی کران آموزه های قرآنی و سیره ائمه معصومین(ع)، زمینه آشنایی هر چه بیشتر اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان با فرهنگ دینی و اسلامی فراهم شود.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با تأکید بر برگزاری هر چه بهتر برنامه های این دهه در استان خراسان شمالی، افزود: امام هشتم شیعیان، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) الگوی کاملی برای مردان و زنان جامعه اسلامی به شمار می روند و می باید برای گسترش سیره آنها در جامعه تلاشی مضاعف صورت گیرد.

 

وی با بیان این که وجود مبارک تمامی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مخزن بی پایان جود و بخشش است، اظهار داشت: در میان ائمه(ع) کسی که به کریم و کریمه مشهور است؛ به طور قطع صفات برجسته بخشش و سخاوت را به میزان بیشتری در خود جمع کرده است.

 

به گفته حجت الاسلام روحانی نیا دهه کرامت از جمله ایامی به شمار می رود که در آن رحمت و کرامت الهی بیش از سایر مواقع تابیده شده و در این روزها غنچه هایی زیبا و با کرامت در باغ و بوستان حسن نبوی شکفته شده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: دهه کرامت یادآور تمام خوبی‌ها، ارزش ها و کمالات انسانی بوده و سرشار از معانی و مفاهیم بلند، پرمعنا و سازنده است و باید این دهه بیش از این در جامعه مطرح شده و زمینه استفاده از آن فراهم شود.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی خطاب به روحانیان، مبلغان و سخنرانان مذهبی از آنها خواست تا در دهه کرامت عقاید، راه و روش پیشوای هشتم شیعیان عالم آل محمد(ص)، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و خواهر گرامی اش، شفیعه روز جزا، کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه(س) را در سخنرانی ها و برنامه های فرهنگی تبیین و تبلیغ کنند.

 

وی با اشاره به این که میلاد حضرت معصومه(س) به عنوان روز دختر نامگذاری شده، این دهه را فرصتی برای تبیین و تشریح بیشتر مقوله عفاف و حجاب در جامعه دانست و با اشاره به نقشه های شوم دشمنان برای تأثیرگذاری در این زمینه اظهار داشت: باید در برابر هجمه همه جانبه دشمنان در زمینه های فرهنگی به منبع بی انتهای اهل بیت(ع) مراجعه کرده و با بهره گیری از این ظرفیت عظیم، اقشار مختلف جامعه را به سوی دین و احکام اسلامی جذب کنیم.

 

حجت الاسلام روحانی نیا در ادامه با اشاره به این که شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت شعار امسال این دهه را عزم ملی و مدیریت جهادی در نشر فرهنگ اهل بیت(ع) اعلام کرده است، افزود: پنج شنبه ششم شهریور سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و نخستین روز از دهه کرامت و روز دختر با عنوان کریمه اهل بیت (ع)؛ الگوی مجاهدت و کرامت بانوان، روز دوم هفتم شهریور با عنوان شهر مقدس قم، خاستگاه یاوران حضرت مهدی(عج) و هشتم شهریور سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر با عنوان مدیران انقلابی؛ منادیان مدیریت جهادی در اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است.

 

به گفته وی یکشنبه نهم شهریور ماه، چهارم ذی القعده با عنوان ایران اسلامی؛ مرهون الطاف خاندان موسی بن جعفر(ع)، پنجم ذی‏ القعده دوشنبه دهم شهریور روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه، امامزادگان(ع)؛ طلایه داران فرهنگ و معارف قرآنی، ششم ذی‏ القعده روز بزرگداشت حضرت احمدبن‏ موسی شاهچراغ(ع)، حضرت شاهچراغ (ع)؛ الگوی سبک زندگی ولایی و هفتم ذی ‏القعده، چهارشنبه دوازدهم شهریور روز مبارزه با استعمار انگلیس با عنوان اهل بیت (ع)؛ اسوه وحدت و مهربانی، مظهر استکبار ستیزی نامیده شده است.

 

حجت الاسلام روحانی نیا اضافه کرد:هشتم ذی ‏القعده برابر با پنجشنبه 13 شهریور روز تعاون با عنوان تعاون در کار خیر؛ محور زندگی اجتماعی خاندان کرامت، نهم ذی ‏القعده سیره امام رضا(ع)؛ سرمشق زندگی مهدی یاوران، دهم ذی ‏القعده مجامع علمی، میدان مجاهدت برای نشر فرهنگ رضوی و یازدهم ذی ‏القعده برابر با یکشنبه شانزدهم شهریور همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع)، با عنوان مشهدالرضا؛ میعادگاه محبین اهل بیت(ع) نامگذاری شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در پایان صدور بیانیه و پیام تبریک، برگزاری جشن میلاد کریمه اهل بیت(ع)، اجرای طرح 10 شب 10 مسجد، تجلیل از دختران کارکنان ادارات تبلیغات اسلامی و ... را از جمله برنامه های دهه کرامت در استان عنوان کرد./9314/پ202/ب

ارسال نظرات