۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۱۸۰۵۱
با مشارکت مسلمانان؛

تظاهرات هزاران نفر از مردم نروژ در اعتراض به اقدامات داعش

خبرگزاری رسا ـ هزاران نفر از مردم نروژ به همراه چهره‎های شناخته شده مسلمان به خیابان‎های پایتخت این کشور ریختند تا مخالفت خود را با اقدامات گروه تروریستی داعش ابراز کنند.
داعش
 
به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران نفر از مردم نروژ از ادیان مختلف به همراه چهره های شناخته شده مسلمان به خیابان های شهر اسلو، پایتخت این کشور ریختند تا اعتراض خود را نسبت به اقدامات گروه تروریستی داعش ابراز کنند.
مسلمانان و سایر تظاهرات کنندگان نروژی با تجمع در مقابل پارلمان این کشور و سر دادن شعارهایی ضد گروه تروریستی داعش تاکید کردند که اقدامات این گروه تکفیری هیچ ارتباطی با دین اسلام ندارد.
تظاهرات برگزار شده در شهر اسلو در محکومیت اقدامات داعش از سوی گروهی از مسلمانان شیعه و سنی نروژ سازمان‎دهی شده بود اما خیلی زود گروه های دیگری نیز برای حضور در آن ابراز علاقه کردند.
 ارنا سولبرگ، نخست وزیر نروژ و رهبران احزاب سیاسی نروژ نیز در این تظاهرات اعتراضی شرکت داشتند. نخست وزیر نروژ در سخنرانی خود برای معترضان تاکید کرد که مسلمانان همواره از اقدامات افراطی اجتناب کرده اند.
 سازمان دهندگان تظاهرات اعتراض آمیز شهر اسلو، پایتخت نروژ نیز در این مراسم تاکید کردند که داعش و حامیان آن نماینده بیش از 1.5 میلیارد مسلمان دنیا نیستند.
 مهتاب افشار، رییس شورای اسلامی نروژ با سخنرانی در این تجمع اعتراضی خاطرنشان کرد: تروریست های داعش از تروریسم حمایت می‌کنند و ما به شدت اقدامات آنان را محکوم می‌کنیم.   
 گفتنی است، چندی پیش یک گروه کوچک افراط گرا در نروژ حمایت خود را از داعش اعلام کرد؛ اقدامی که خشم جامعه مسلمانان نروژ را به همراه داشت. سازمان امنیت نروژ  نیز می گوید که حداقل 50 نفر از شهروندان این کشور برای پیوستن به گروه تروریستی داعش عازم سوریه شده اند./990/ب902/ک
ارسال نظرات