۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۱۸۲۱۸
حجت‎الاسلام والمسلمین نکونام خبر داد؛

کمک یک و نیم میلیارد تومانی رهبر انقلاب جهت بازسازی مساجد چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عنایت رهبر معظم انقلاب در جهت اختصاص اعتبار به مساجد این استان را قابل تقدیر دانست و با بیان این که در هزینه شدن این اعتبار اولویت با مساجد نیمه تمام است، افزود: در مرحله نخست، یک و نیم میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز، در نخستین همایش «خیرین مسجد‌ساز» این استان، کمک به مسجد را توفیقی الهی دانست و گفت: شما خیران، نیک‌اندیشان و اهل ایمان هستید که آبادی و عمران مسجد را به خوبی درک کرده‌اید.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به قرار گرفتن در آستانه دهه کرامت، کمک به مسجد را بهره و کرامت از سوی اهل بیت(ع) عنوان کرد و افزود: کسانی به‌دنبال آباد کردن مساجد هستند که از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بهره و الگو گرفته باشند و به‌دنبال نقش‌آفرینی باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به بخشی از آیه 18 سوره توبه که می‌فرماید «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ؛ مسجدهای خدا را کسانی عمارت میکنند که به خدا و روز قیامت ایمان آورده»، گفت: کسی‌که مسجد میسازد و به مسجد کمک میکند تنها برای خدا و آباد کردن آخرت خودش است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری این آیه را حجت تمام برای مسجد‌سازی دانست و تصریح کرد: اگر هیچ حدیث، توصیه و روایت در دین اسلام در رابطه با مسجدسازی نباشد همین آیه قرآن حجت را بر همگان تمام میکند چراکه خداوند با این آیه ایمان به خودش و ایمان به معاد را امضا کرده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: کسی‌که در مسجد‌سازی نقش‌آفرین و تأثیرگذار است به یقین مؤمن به خدا و روز قیامت است.

 

این مقام مسؤول، مسجدسازی را از دغدغه‌های مهم خود برشمرد و درخواست کمک از رهبر معظم انقلاب در زمینه عنایت به مساجد استان را نیز در همین راستا عنوان کرد.

 

وی عنایت رهبر معظم انقلاب در جهت اختصاص اعتبار به مساجد استان را قابل تقدیر دانست و با بیان این که در هزینه شدن این اعتبار اولویت با مساجد نیمه تمام است، افزود: در مرحله نخست، یک و نیم میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد.

 

حجتالاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به شکل‌گیری کارگروه عمرانی در مرکز امور مساجد استان، گفت: این گروه در شهرستان‏های استان هم شکل گرفته است، به طوری که با جدیت کاستی و کمبودهای مساجد را در راستای رفع، شناسایی و اولویت بندی میکنند./9457/پ202/ب2 

ارسال نظرات