۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۲۱۸۳۰۹
باهنر تشریح کرد؛

خط مشی و برنامه دوسالانه جامعه اسلامی مهندسین

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: جامعه اسلامی مهندسین با توجه به اهداف اساسنامه‌ای و همچنین گرایش‌های فنی مهندسین اعضا دارای ماهیتی علمی و سیاسی و اجتماعی است.
محمدرضا باهنر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد‌رضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در یازدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین با تشریح خط‌ مشی و برنامه دوسالانه جامعه اسلامی مهندسین گفت: جامعه اسلامی مهندسین با توجه به اهداف اساسنامه‌ای و همچنین گرایش‌های فنی مهندسین اعضا دارای ماهیتی علمی و سیاسی و اجتماعی است.

 

وی ادامه داد: در برنامه دو سالانه قبل تشکیل مراکز جام در تمامی استان‌ها و همچنین در مناطقی که دارای فرمانداری ویژه است مورد تاکید قرار گرفته بود، اگرچه امروز جامعه اسلامی مهندسین در کلیه استان‌ها فعالیت دارد اما با توجه به وجود ظرفیت مناسب لازم است در مناطق پرجمعیت غیرمرکز استان‌ها نیز به توصیه تشکیلات و جذب اعضا پرداخته شود.

 

وی اظهار داشت: در دو سال آتی ما انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را خواهیم داشت که از مهمترین رویداد‌های سیاسی کشور است و جامعه اسلامی مهندسین باید با اندوخته‌های قبلی و تجارب حاصل از دو دهه فعالیت سیاسی نقش پررنگ و موثر‌تری را ایفا کند.

 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان این‌که داشتن نشریه و یک خبرگزاری فعال از نیازهای ضروری یک تشکل اسلامی است، افزود: اساسی‌ترین نیازهای برنامه‌ریزی هر جامعه احصای مطالبات عمومی و اصلی اعضای آن است و جامعه مهندسین نیز باید به عنوان یک تشکل سیاسی، علمی و اجتماعی خوشنام و پایبند به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی دارای یک مرکز نظر‌سنجی و رصد افکار عمومی داشته باشد.

 

وی با اشاره به خط‌مشی دوسالانه جامعه مهندسین خاطرنشان کرد: تلاش برای حصول چشم‌انداز جامعه مهندسین و تحقق اهداف اساسنامه در جهت صدور آرمان‌های انقلاب و حاکمیت ارزش‌های نشأت‌گرفته از تعالیم اسلام ناب و همچنین توسعه کشور و اجرای سیاست‌های مقام معظم رهبری و کمک به توسعه تحزب و همکاری با تشکل‌های همسو و نیز تعامل با تشکل‌های رقیب و ایفای نقش در فضای بین‌المللی را در این زمینه ارزیابی کرد.

 

وی با بیان این‌که دفاتر جام در استان‌های کشور در ذیل مناطق چند‌گانه دسته‌بندی شده و دفتر مرکزی مسئول پیگیری واحد هر منطقه باید باشد، تصریح کرد: باید در فرمانداری‌های ویژه و شهرستان‌های غیر مراکز استان دفاتر جام در چارچوب آئین‌نامه گسترش یابد.

 

باهنر یادآور شد: باید اولین مجمع عمومی در استان‌های قزوین، زنجان، کردستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، لرستان و کهکیلویه و بویر‌احمد تا پایان سال 93 برگزار شود و همچنین در استان‌هایی که دو سال از تاریخ برگزاری آخرین مجمع آنها می‌گذرد باید مجمع برگزار شود. تشکیلات دفتر مرکزی موظف است در پایان هر سال گزارش عملکرد جام استان را به شورای مرکزی ارائه کند و شاخه خواهران و دانشگاهیان و شاخه جوانان نیز باید در استان‌هایی که هنوز فعال نشده، فعال شود.

 

باهنر به لزوم فعال کردن حوزه فنی و مهندسی تمام استان‌ها اشاره کرد و گفت: برگزاری گردهمایی دوره‌ای برای کمیته‌های 6گانه و همچنین برگزاری سمینار‌های تخصصی و سیاسی و همچنین برگزاری همایش روز مهندسین طبق سنوات گذشته را از دیگر موارد قابل پیگیری در این حوزه دانست.

 

باهنر در تشریح خط مشی جامعه مهندسین در بحث ارتباطات به برگزاری نشست‌های خبری دبیر‌کل و انجام مصاحبه‌هایی اختصاصی و همچنین تهیه بولتن خبری از نشست‌های خبری اشاره کرد و افزود: تدوین نهایی سند راهبردی توسعه اطلاع رسانی جامعه مهندسین، راه‌اندازی سایت خبری برای مرکز و دفاتر استانی در این زمینه باید پیگیری شود.

 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: تولید ویژه‌نامه ماهیانه جام ستادی و استانی، هماهنگی و بازدید از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های رسمی کشور، هماهنگی و دیدار با علمای عظام و مراجع تقلید را از دیگر بندهای ارتباطات در خط‌مشی جامعه مهندسین عنوان کرد./9590/پ202/ج

ارسال نظرات