۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۱۸۳۳۱
حجت‌الاسلام ابوترابی:

نگرش بلندمدت و خردمندانه اساس زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نایب ‌رییس مجلس شورای اسلامی، اساس سبک زندگی اسلامی را در داشتن نگاه بلندمدت و خردمندانه همراه با اراده و تلاش بیان کرد.
حجت الاسلام ابوترابي فرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی، نایب ‌رییس اول مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در ادامه سلسله نشست های طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبه زدایی دینی که با حضور جمعی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران و رؤسای ادارات، فرهنگیان و دانشگاهیان در شهرکرد برگزار شد با اشاره به آیات سوره اسراء گفت: سبک زندگی در عالم بنا به تعاریف قرآنی دارای دو جهت‌گیری متفاوت است.
 
حجت‌الاسلام ابوترابی افزود: انسان‌ها در زندگی خود در دو جهت که یکی در مسیر افزایش نور و دیگری در جهت گسترش ظلمت است، قدم بر می‌دارند.
 
وی با بیان این که انسان بنا به اختیار یکی از دو مسیر را برای زندگی خود انتخاب می‌کند، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم، داشتن نگاه کوتاه مدت و مقطعی را از ویژگی های زندگی در مسیر ظلمت بیان کرده است.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی، نوع نگاه به زندگی را از عوامل مهم در سیر و سلوک افراد بیان کرد و افزود: داشتن نگاه روزمره و توجه به زمان حال، انسان را از برنامه‌ریزی صحیح برای رسیدن به اهداف متعالی بازداشته و او را از راه کمال و سعادت دور می‌کند.
 
این مقام مسؤول با اشاره به این که بی‌توجهی به برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و اکتفا کردن به نگاهی روزمره و گذرا از مهم‌ترین آسیب‌های مدیریتی در کشور است، یادآور شد: اگر مسؤولان نظام و مردم در دوران دفاع مقدس نگاهی مقطعی به جنگ تحمیلی داشتند بی‌شک نبرد در همان سال‌های نخست با شکست روبه رو می‌شد و امروز در قله بلند پیروزی قرار نداشتیم.
 
حجت‌الاسلام ابوترابی در ادامه از«عاجِلَةَ» به معنی دنیا و لذت‌های زودگذر آن یاد کرد و گفت: افرادی که همه نگاه خود را به دنیا و لذت‌های آن معطوف می‌کنند، اراده آن‌ها تنها در کسب این لذت‌ها خلاصه‌شده و زندگی آنان هم در این مسیر قرار می‌گیرد.
 
نایب ‌رییس مجلس شورای اسلامی از بازی‌های کودکانه و لهو و لعب به عنوان تعبیر دیگری بر کلمه «عاجِلَةَ» نام برد و افزود: انسان‌ها دو گونه رفتار را برای زندگی انتخاب می‌کنند که یکی بر مبنای عقل و خردورزی است و دیگری به در برآوردن امیال و غرایز حیوانی و لهو و لعب تعبیر می‌شود.
 
وی، لهو را دارای مراتب متفاوتی دانست و تصریح کرد: انسان‌هایی که به کمال دست می‌یابند خود را از مراتب لهو آزاد کرده و نگاه عقلانی به زندگی را به عنوان بهترین نوع نگاه به دنیا برگزیده‌اند.
 
حجت الاسلام ابوترابی افزود: انسان عاقل و متدین از همه سرمایه‌های زندگی خود به بهترین نحو استفاده کرده و بالاترین بهره­وری را به دست می‌آورد؛ چراکه گرفتار لهو نشده و خود را به لذت‌های زود گذر دنیا مشغول نمی‌کند.
 
امام جمعه موقت قزوین یادآور شد: سبک زندگی که بر اساس لهو و لعب، پرداختن به زینت‌های دنیا، فخرفروشی و تکثر اموال شکل بگیرد، راهی به سوی سعادت نداشته و فرد را از راه تکامل دور می‌کند.
 
این مقام مسؤول، داشتن اراده را از خصوصیات سبک زندگی خدا گونه عنوان کرد و گفت: بدون داشتن عزم و اراده نمی‌توان به استقامت در زندگی دست یافت.
 
وی با بیان این که هر هدفی نیازمند نوعی از تلاش و کوشش است، افزود: هدف‌گذاری در زندگی از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر تلاش متناسب باهدف نباشد عمل فرد به نتیجه مطلوب نمی‌رسد./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات