۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۱۸۳۳۶
استاد حوزه علمیه قم:

حضور فعال سیاسی و اجتماعی بانوان در نظام اسلامی کلید خورد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام احمدی قمی گفت: امام راحل با تاکید بر نقش اصلی زن، یعنی ایفای مسؤولیت خطیر مادری و همسری، از ورود بانوان در مسائل گوناگون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی؛ نیز استقبال می کردند.
نقش بانوان در انقلاب اسلامي

حجت الاسلام احمد احمدی قمی، استاد حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نقش تأثیرگذار زنان در انقلاب اسلامی، گفت: بانوان ایران اسلامی در عرصه های مختلف، نقش بسزایی داشته اند؛ قبل از پیروزی انقلاب در مبارزه با رژیم طاغوت، توزیع اعلامیه و تربیت جوانان انقلابی، پیش قدم بوده اند، پس از پیروزی انقلاب نیز در جبهه های جنگ و تشویق جوانان برای حضور در جبهه ها تأثیرگذار بوده و پس از جنگ تحمیلی نیز در عرصه های مختلف انقلاب حضور فعال داشته اند.

وی با اشاره به تأکید امام خمینی(ره) به اهمیت نقش بانوان در انقلاب اسلامی، ابراز داشت: ایشان با تاکید بر نقش اصلی زن، یعنی ایفای مسؤولیت خطیر مادری و همسری، از ورود بانوان در مسائل گوناگون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی؛ نیز استقبال می کردند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که برخی بانوان در کنار انجام مسؤولیت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی از نقش مهم خود در محیط خانواده و تربیت نسل غافل نشده اند و در نتیجه در رسیدن به اهداف خود موفق بوده اند، اظهار  داشت: متأسفانه برخی از بانوان با ورود در مسائل اجتماعی از نقش مهم خود در محیط خانواده غفلت ورزیده و در نتیجه گرفتار آسیب های فراوانی می شوند.

وی با اشاره به سفارش اسلام مبنی بر تکریم دختران و محبت به آنان، خاطرنشان کرد: رعایت دستور های دینی در این زمینه و افزایش محبت به دختران در محیط خانواده، موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

حجت الاسلام احمدی قمی در پایان با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه معصومه(س)، بیان کرد: برخی از بزرگان در عباراتشان حضرت فاطمه معصومه(س) را تجلی حضرت فاطمه زهرا(س) دانسته اند یعنی همه ویژگی های حضرت فاطمه زهرا(س) در حضرت فاطمه معصومه(س) متجلی شده است./1330/ت302/س

ارسال نظرات