۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۸۴۷۴
خطیب جمعه برج البراجنه بیروت:

فتنه بین شیعیان و اهل سنت فتنه‌ای جهنمی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه برج البراجنه بیروت با تاکید بر اینکه ربوده شدن امام موسی صدر به هیچ وجه اتفاقی نبوده، خاطرنشان کرد: تاثیر امام صدر بر جنبش‌های مقاومت عامل ربوده شدن ایشان است.
حجت الاسلام شيخ احمد قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان، خطیب جمعه برج البراجنه بیروت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سی و ششمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر و همرانش در لیبی، خاطرنشان کرد: ربوده شدن امام موسی صدر به منزله ضربه به همزیستی بین طوایف مختلف لبنانی بود، چرا که این عالم وارسته از هیچ تلاشی برای تقویت یکپارچگی ملی لبنان دریغ نمی‌کرد.

 

وی با تاکید براینکه ربوده شدن امام موسی صدر به هیچ وجه اتفاقی نبوده و برنامه‌ای دقیق برای این اتفاق طراحی شده بود، افزود: دشمن از تاثیر این شخصیت بزرگوار نسبت به جنبش‌های مقاومت به خوبی آگاه بود و هدف از ربودن امام صدر نیز خاموش کردن صدای اسلام معتدل و اراده پولادین مقاومت اسلامی است.

 

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی از نگاه امام موسی صدر  شر مطلق است که باید همه ظرفیت‌های جهان اسلام برای مقابله با آن به کار گرفته شود.

 

این عالم لبنانی در ادامه به مقایسه بین اقدامات نیروهای مقاومت اسلامی و گروه‌های تکفیری پرداخت و خاطرنشان کرد: سلاح مقاومت اسلامی همیشه در راستای مصالح جهان اسلام به کار گرفته شده است اما همه اقدامات تکفیری‌ها به منظور دستیابی به اهداف رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه است.

 

حجت الاسلام قبلان با انتقاد از حمایت برخی کشروهای عربی از داعش و سایر گروه‌های تررویستی، گفت: جای هیچ شکی وجود ندارد که گروهی مانند داعش دست پرورده رژیم صهیونیستی است. این رژیم همزیستی مسلمانان را هدف قرار داده و منشاء همه مشکلات ملت‌های مسلمان به شمار می آید.

 

خطیب جمعه برج البراجنه بیروت نسبت به تلاش دشمنان برای ایجاد درگیری سنی، شیعی هشدار داد و اظهار داشت که رهبران و مراجع جهان اسلام باید جلوی این فتنه جهنمی را بگیرند و اجازه ندهند که توطئه‌های دشمنان به نتیجه برسد./983/ب901/د

ارسال نظرات