۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۲۱۸۵۵۹

برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی قم در دهه کرامت

خبرگزاری رسا ـ اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در دهه کرامت، برنامه‌های مختلفی را در مجتمع فرهنگی نور و بخش‌های قنوات، دستجرد، جعفرآباد و کهک اجرا می‌کند.
دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات ضمن گرامیداشت دهه کرامت و تبریک میلاد خجسته حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع)، گفت: اداره تبلیغات اسلامی قنوات همچون سال‌های گذشته برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متنوعی را با مشارکت هیئات مذهبی در مساجد و تکایای بخش مرکزی قم برگزار می‌کند.

 

وی افزود: با توجه به استقبال خوب مردم از مسابقه حفظ زیارتنامه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در سال گذشته امسال نیز این مسابقه فرهنگی در بین خواهران و برادران در مقاطع مختلف سنی برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سجادی‌تبار گفت: برگزاری مراسم جشن و سرور در مساجد و تکایای شهر و روستاهای تابعه و همچنین برگزاری مسابقه پیامکی با عنوان نور کرامت در قالب شعر و نثر و نیز اعزام مبلغ به روستاها و مساجد جامع شهر قنوات از مهم‌ترین برنامه‌های این دهه نورانی و باکرامت است.

 

گفتنی است، مسابقه حضوری با عنوان صلوات خاصه حضرت امام رضا(ع) ویژه خواهران نیز در شب میلاد آن امام رئوف برگزار می‌شود.

 

اعلام برنامه‌های دهه کرامت مجتمع فرهنگی نور قم

حجت‌الاسلام عبدالعلی غلامی، مدیر مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم به برنامه‌های دهه کرامت مجتمع فرهنگی تبیلغی نور اشاره و اظهار کرد: همزمان با دهه کرامت و در ادامه سلسله همایش‌های سبک زندگی اسلامی، همایش‌های سبک زندگی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در سالن شهید آوینی مجتمع برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه افزود: برگزاری جشن شب‌های کرامت به مدت دو شب از دیگر برنامه‌های ویژه دهه کرامت در مجتمع فرهنگی تبلیغی نور است.

 

مدیر مجتمع فرهنگی تبلیغی نور با بیان این‌که همکاری و مشارکت در برگزاری برنامه متنوع در مساجد و هیئات مذهبی منطقه نیروگاه از دیگر فعالیت‌های این مجتمع در دهه کرامت است گفت: بروشور ویژه دهه کرامت در منطقه نیروگاه در میان اقشار مختلف توزیع خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام غلامی تصریح کرد: در این ایام 20 هزار قطعه بلیط ویژه دهه کرامت استخر نور در مساجد، هیئات مذهبی، کانون فرهنگی و اقشار مختلف مردم نیروگاه توزیع می‌شود.

 

آغاز جشن‌های دهه کرامت در بخش جعفرآباد قم

 

جشن‌های دهه کرامت در بخش جعفرآباد قم همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز شد.

 

حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی، رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه با اعلام این خبر که جشن‌های دهه کرامت در بخش جعفرآباد قم همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز شده است، گفت: همزمان با سالروز خجسته میلاد کریمه اهل‌بیت(ع) حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت جشن‌های ویژه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و قرآنی با همکاری اداره تبلیغات اسلامی جعفریه و ستاد بزرگداشت دهه کرامت برگزار می‌شود.

 

وی گفت: دهه کرامت دهه ارزش‌گذاری به اهل بیت(ع) و نشان‌دهنده حب و دوستی به آنان است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه تصریح کرد: این جشن‌ها از روز چهارشنبه پنجم شهریورماه در 30 مسجد شهری و روستایی بخش جعفرآباد آغاز شده است و تا روز ولات امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) ادامه خواهد داشت.

 

برگزاری برنامه‌های قرآنی ویژه دهه کرامت در بخش کهک

حجت‌الاسلام حمید رضایی، کارشناس دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی کهک با بیان این‌که محافل قرآنی ویژه دهه کرامت در بخش کهک قم برگزار می‌شود، افزود: با هماهنگی دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی کهک و متعلمان و مربیان و اساتید و قاریان بخش کهک، محافل ویژه قرآنی در طول دهه کرامت در مساجد، حسینیه‌ها و مراکز آموزش قرآن کریم برگزار می‌شود.

 

وی گفت: به همه متولیان برگزاری مراسم توصیه شده، محوریت برنامه‌های خود را تبیین سیره و روش زندگی ائمه معصومین علیهم السلام به‌ویژه سیره و روش زندگی حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) قراردهند و از اساتید و کارشناسان مربوطه در جهت بیان آموزه‌های الهی و دینی و تربیتی قرآن کریم و انتقال فرهنگ دینی به جامعه قرآنی به ویژه قشر جوان استفاده کنند.

هم‌اندیشی برنامه‌های دهه کرامت در دستجرد

جلسه هم اندیشی برنامه‌های دهه کرامت در بخش خلجستان با حضور امام جمعه دستجرد برگزار شد.

 

در این جلسه که حجت‌الاسلام ابراهیمی امام جمعه دستجرد، حجت‌الاسلام قنبری سرپرست اداره تبلیغات اسلامی دستجرد و جمعی از مدیران و فعالان فرهنگی بخش خلجستان حضور داشتند، برنامه‌های دهه کرامت مورد بررسی قرار گرفت.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد گرامیداشت دهه کرامت را امری مهم برشمرد و گفت: این اداره با مشارکت سایر نهادهای مستقر در بخش خلجستان، برنامه‌های فرهنگی متنوعی را تدارک دیده است.

 

وی فزود: در روستاهای بخش خلجستان نیز برنامه‌های گرامیداشت دهه کرامت از سوی روحانیان مستقر و هیئات مذهبی برگزار می‌شود.

 

جشن دهه کرامت در کهک برگزار شد

مراسم جشن و سرور به مناسبت میلاد فرخنده شفیعه محشر حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت با حضور اهالی مؤمن و محب اهل بیت(ع) شهر کهک در محل مسجد جامع برگزار شد.

 

در این مراسم که حجت‌الاسلام سید حسین میرمؤمنی، امام جمعه کهک حضور داشت، حجت‌الاسلام سید موسی حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی کهک پیرامون سیره عملی اهل بیت و زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) سخنرانی کرد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی کهک گفت: مرقد شریفه کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه(س) مأمن و پناهگاه مردم مسلمان ایران است که همواره باید شکرگزار این نعمت الهی باشیم.

 

وی گفت: بیش از چهل حدیث از ائمه معصومین(ع) درباره شخصیت ارزشمند بانوی کرامت وارد شده که مشابه آن جایی وارد نشده و بشارت تشریف فرمایی ایشان به سرزمین مقدس قم و جایگاه رفیع این سرزمین نورانی قبل از تولد حضرت معصومه(س) از ناحیه معصوم(ع) داده شده، بنابراین ما باید با زیارت این مرقد شریف شکر این نعمت را بجا بیاوریم.

 

وی در ادامه با اشاره به زندگی اجتماعی و حرکت جهادی آن حضرت گفت: آن حضرت نمونه کامل یک زن مسلمان است که با حفظ حجاب و کرامت یک زن در عرصه‌های اجتماعی حضور پیدا کردند و خط بطلانی کشیدند بر تبلیغات سوء دشمنان نسبت به حقوق زن در اسلام./907/د101/ی

ارسال نظرات