۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۱۸۵۶۹
نایب رییس شورای اجرایی حزب الله:

داعش از مقابله با نیروهای مقاومت هراس دارد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان با تاکید براینکه داعش برنامه دقیقی برای ایجاد خلافت در لبنان دارد، گفت: تکفیری‌ها بیش از هرچیزی از مقابله با نیروهای مقاومت هراس دارند.
حجت الاسلام نبيل قاووق، رييس شوراي اجرايي حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نبیل قاووق، نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت یکی از نیروهای مقاومت که در امروز در مجمع امام صادق (ع) عمروسیه برگزار شد، با تاکید براینکه زمان آن رسیده است که همگان ارتش لبنان را در نبرد با گروه‌های تکفیری یاری کنند، خاطرنشان کرد: هر بی‌احترامی به ارتش یا تزلل در موضع گیری رسمی دولت می‌تواند سبب تضعیف ارتش در برابر گروه‌های تکفیری شود که باید مانع از آن شد.

 

وی افزود: مقابله با تهدید جدی تروریسم در لبنان نیازمند موضع سیاسی قدرتمند و واضحی است که بتواند پیام قدرت لبنان را برای تکفیری‌ها مخابره کند.

 

این عضو ارشد حزب الله لبنان با انتقاد از نادیده گرفتن خطر گروه‌های تکفیری از سوی برخی طرف‌های لبنانی در سه سال گذشته، عنوان کرد: داعش برنامه خطرناکی برای ایجاد خلافتی تکفیری در لبنان دارد که به هیچ وجه محرمانه نبوده و به طور علنی در فضای مجازی منتشر کرده‌اند. قسمت‌هایی از خاک لبنان جزو طرح داعش برای ایجاد خلافت است.

 

قاووق با اشاره به اینکه حزب الله به هیچ وجه اجازه ایجاد امارتی تکفیری به تروریست‌ها را نمی‌دهد، عنوان کرد: موضع حزب الله لبنان در قبال گروه‌های تکفیری ثابت و غیرقابل تغییر است. همانگونه که مقاومت اسلامی لبنان را از خطر رژیم صهیونیستی مصون داشت به مقابله با گروه‌های تکفیری می‌پردازد تا سرزمین و مردم این کشور از گزند آنها در امان باشند.

 

وی چالش‌های فراروی جهان اسلام را بسیار بزرگ و خطرناک برشمرد و عنوان کرد: برای مقاومت افتخار آمیز است که داعش بیش از هرچیزی از مقابله با مقاومت اسلامی هراس دارد چون به خوبی تجربه کرده است که نیروهای مقاومت اهل عمل هستند و در میدان نبرد ترسی به دل راه نمی‌دهند./983/ب902/د

ارسال نظرات