۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۱۸۵۷۴

پایان دوره تخصصی پنجم مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران

خبرگزاری رسا ـ دوره پنجم مرکز تریبت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران صدیقه کبری (س) ویژه دو گرایش فلسفه اسلامی و کلام اسلامی ورودی سال 91 به پایان رسید.
تحصيل 181 نفر در مرکز تربيت مدرس حوزه‌هاي علميه خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور در مراسمی که به همین مناسبت در مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران در قم برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، گفت: افرادی که به عنوان الگو برای جامعه معرفی می‌شوند باید دارای خصیصه‌هایی باشند از جمله آن که متواضع و مجاهد باشند و سرزنش سرزنش‌کنندگان در آنها تاثیری نداشته باشد.

 

وی خطاب به طلابی که دروس تخصصی خود را در مرکز تربیت مدرس صدیقه کبری(س) به پایان رسانده‌اند، گفت: از زمانی که به عنوان مدرس در مدارس علمیه مشغول به فعالیت می‌شوید،‌ الگویی برای طلاب هستید بنابراین باید با مراقبت‌های اخلاقی و علمی بر طلاب تاثیرگذار باشید و همزمان طی کردن مدارج علمی را نیز ادامه دهید.

 

همچنین زینب طالبی مدیر مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران گفت: امسال 12 نفر در گرایش فلسفه اسلامی و 13 نفر در گرایش کلام اسلامی دروس تخصصی خود را در این مرکز به اتمام رسانده‌اند و پس از ارزیابی و کسب امتیاز لازم، به منظور تدریس به مدارسی که اعلام نیاز کرده‌اند اعزام می‌شوند.

 

وی افزود: از این تعداد سه نفر به استان خوزستان، دو نفر به استان فارس، دو نفر به استان آذربایجان شرقی، دو نفر به استان آذربایجان غربی ، یک نفر به استان اردبیل، دو نفر به استان کهگیلویه و بویر احمد، یک نفر به استان چهارمحال بختیاری، سه نفر به استان مرکزی، دو نفر به استان قزوین، دو نفر به استان مازندران، دو نفر به استان فارس، دو نفر به استان ایلام و یک نفر به استان هرمزگان اعزام خواهند شد.

 

طالبی اضافه کرد: امسال شاهد ورود طلاب جدید به این مرکز هستیم که در هفتمین دوره آن، دروس تخصصی مقطع تحصیلی سطح سه (کارشناسی ارشد) گرایش‌های کلام اسلامی،‌ مطالعات اسلامی زنان و اخلاق و تربیت اسلامی را پشت سر می‌گذرانند.

 

وی اضافه کرد: طلابی که به عنوان طلاب برتر مورد تقدیر قرار می‌گیرند دارای معدل بالای آموزشی هستند، در کلاس‌های فوق برنامه حضور پررنگ داشته‌اند، در جشنواره‌ها و کارگاه‌های پژوهشی شرکت کرده‌اند و از نظر اخلاقی و تربیتی در محیط خوابگاه تعامل سازنده داشته‌اند.

 

در پایان این مراسم از شش نفر از طلاب به عنوان طلاب برتر علمی، پژوهشی، اخلاقی و تربیتی در این دوره تقدیر شد./978/د102/ی

ارسال نظرات