۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۱۸۵۸۰
در قم؛

مشکلات موجود در هیئات مذهبی بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ نایب‌رییس شورای هیئات مذهبی استان قم با بیان این‌که بیش از 97 هزار هیأت در کشور وجود دارد تصریح کرد: قریب به سه هزار هیأت مذهبی نیز در استان به فعالیت می‌پردازند.
هيئات

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، محمود هوشنگی، نایب‌رییس شورای هیئات مذهبی قم با اشاره به فعالیت‌های 12 ساله شورای هیئات مذهبی استان قم گت: این شورا از زمان تأسیس تاکنون جلسات مختلفی را با مسؤولان استانی و حتی کشوری در راستای انجام هرچه بهتر فعالیت‌ها داشته است.

 

وی به عملکردهای این شورا اشاره کرد و افزود: برگزاری مراسم‌های افطاری با برخی از مسؤولان کشوری، برگزاری جام رمضان، برگزاری مسابقات فرهنگی و دیدار با تعدادی از مسؤولان کشوری و استانی از جمله برنامه‌هایی است که شورای هیئات مذهبی ماه‌های اخیر انجام داده‌ است.

 

نایب‌رییس شورای هیئات مذهبی استان قم اظهار داشت: برگزاری جلسات، بازدید از هیأت‌ها و سرکشی از فعالیت‌ آنها از دیگر برنامه‌های این شورا به شمار می‌رود.

 

هوشنگی به برگزاری جشن در اعیاد مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: به مناسبت هر ولادت و شهادت، اعضای این شورا به برگزاری مراسم‌های مختلف می‌پردازند.

 

وی مسابقات منطقه‌ای، بحث‌ها و فعالیت‌های قرآنی و دیدار با مسؤولان هیأت‌ها را از دیگر اقدامات این شورا در سه ماهه نخست سال جاری عنوان کرد.

 

نایب‌رییس شورای هیئات مذهبی استان قم با بیان این‌که بیش از 97 هزار هیأت در کشور وجود دارد تصریح کرد: قریب به سه هزار هیأت مذهبی نیز در استان به فعالیت می‌پردازند.

 

هوشنگی گفت: در برخی هیئات شاخص استان از اساتید و کارشناسان دعوت کردیم و پیرامون مسائل مختلف نیز به تبادل نظر و گفت‌‌وگو در زمینه‌های گوناگون پرداخته شد.

 

وی به بررسی و رصد برخی مشکلات موجود در هیئات مذهبی اشاره و بیان کرد: با حضور اساتید و کارشناسان مشکلات هیأت‌ها در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شناسایی شدند.

 

نایب‌رییس شورای هیئات مذهبی استان قم به برگزاری کلاس‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: برای افراد فعال در این شوراها کلاس‌های متنوع آموزشی برگزار شده است.

 

هوشنگی به تأثیر وضعیت اقتصادی در عملکرد هیأت‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در صورتی که وضعیت اقتصادی در این گروه‌ها بهبود پیدا کند عملکردها نیز با کیفیت‌تر می‌شود.

 

وی با بیان این‌که نگاه اساتید به هیأت‌ها مدیریتی و درون هیأتی بوده است تصریح کرد: در این گروه‌ها‌ عوامل بیرونی و درونی و نقش آنها در هیأت‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

 

نایب‌رییس شورای هیئات مذهبی استان قم برطرف ساختن مشکلات درون هیأت‌ها را مهم دانست و اظهار داشت: اعضای این هیأت‌ها درصدد برطرف کردن مشکلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و همچنین بیان راهکارهایی برای آن‌ها هستند.

 

هوشنگی به جوان بودن اعضای شورای هیئات مذهبی استان اشاره و بیان کرد: اعضای این گروه همگی از جوانان مستعد و تحصیل‌کرده‌ای بوده که از تجربیات لازم نیز بهره‌مند هستند.

 

وی با اشاره به این‌که شورای هیئات مذهبی در استان موفق به کسب رتبه‌های برتر شده است، یادآور شد: مهم‌ترین برنامه این شورا ساماندهی هیئات مذهبی است./907/د102/ی

ارسال نظرات