۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۲۱۸۶۵۴
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده خواستار شد؛

خبرگزاری رسا در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی پیش قدم باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز در دیدار با مدیر عامل خبرگزاری رسا، تأکید کرد: می توان با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی بسیاری از خلأهای موجود جامعه را کاهش و انتقادپذیری را افزایش داد.
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده مديرعامل خبر گزاري رسا در ديدار با دو تن از علماي خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن زاده، ظهر امروز، در دیدار با مدیر عامل خبرگزاری رسا که در اهواز برگزار شد، سخنان رهبر معظم انقلاب را درباره برپایی کرسی های آزاد اندیشی، که هرگز به اجرا در نیامد را نقطه عطفی دانست که ظرفیت پذیرش انتقاد در جامعه را بیشتر می کند.

وی در ادامه نقش رسانه را در کرسی های آزاد اندیشی، بسیار مهم دانست و تأکید کرد: پیش قدمی خبرگزاری رسا در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی می تواند بسیاری از خلأهای موجود در جامعه را کاهش دهد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که داعش در بلند مدت به نفع نظام جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دستاوردی که داعش برای ما دارد این است که در بلند مدت توجه همه مردم جهان را به سوی تفکرات شیعه هدایت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به نقش حمایتی برخی از کشورهای عربی و اسلامی از داعش در منطقه افزود: زیرساخت های امنیتی در کشور بسیار قوی است و خطری ما را از سوی داعش تهدید نخواهد کرد.

در بخش دیگری از این دیدار، حجت الاسلام محمد مهدی محققی، مدیر عامل خبرگزاری رسا با اشاره به فعالیت طلاب در بحث رسانه اظهارداشت: بیشتر روحانیانی که در این مجموعه با ما همکاری دارند، از طلابی هستند که با علاقه در بحث رسانه وارد شده اند و در مجموعه های گوناگون فرهنگی همچون حوزه های علمیه فعالیت می کنند.

مدیر عامل خبرگزاری رسا با اشاره به تشکیل معاونت های جریان شناسی در بدنه خبرگزاری رسا گفت: یکی از معاونت های تشکیل شده در بحث جریان شناسی، جریان شناسی فکری روحانیان است و با مصاحبه و گفت‌وگو به بررسی جریان های فکری که در گذشته در میان روحانیان بوده پرداخته و جریان های غالبی که در حوزه های علمیه است را مورد بررسی قرار می دهد تا بتوان در آینده از آن به عنوان چشم انداز فکری استفاده کرد.

حجت الاسلام محققی با بیان این که در این مجموعه برای نخستین بار به تولید فیلم های کوتاه و با محتوای دینی پرداخته خواهد شد افزود: بخش فیلم به مجموعه خبرگزاری رسا افزوده شده که با تولید فیلم های کوتاه و با محتوا به معرفی علمای برجسته دینی و حوزه های علمیه پرداخته خواهد شد.

وی از تشکیل معاونت فضای مجازی در کنار دیگر مجموعه ها فعال در رسا خبر داد و بیان داشت: معاونتی با عنوان فضای مجازی در کنار دیگر فعالیت های خبرگزاری رسا شکل گرفته و در کنار این مجموعه با راه اندازی سایت رسای  اندیشه به مباحثی همچون سبک زندگی و فقه حکومتی به صورت اختصاصی می پردازد و دیدگاه علما دینی را منتشر کرده و در دسترس همگان قرار می دهد.

مدیر عامل خبرگزاری رسا در ادامه با اشاره به انتشار دو هفته نامه رسائل در آینده نزدیک گفت: به تازگی با دریافت مجوز دوهفته نامه رسائل به بررسی مسائل حوزه های علمیه به صورت تخصصی می پردازیم.

حجت الاسلام محققی با بیان این که این سایت را می توان به عنوان مرجع از سوی اساتید دانشگاه برای تحقیقات دانشجویان معرفی کرد بیان داشت: دروس دانشگاهی دارای دو بخش آزمون های کتبی و پژوهشی است و می تواند برای پژوهش دانشجویان در زمینه پاسخ به شبهاتی که هر روز با نقابی جدید مطرح می شود مرجعی کامل باشد.

گفتنی است در پایان این دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده ابرازداشت: دانشگاه امیرالمؤمنین تمایل دارد تا با خبرگزاری رسا جهت همکاری دانشجویان نخبه این دانشگاه با دوهفته نامه رسائل همکاری کند./9453/پ202/ب2

ارسال نظرات