۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۱۸۷۵۰
مرکز فتوای مصر خواستار شد؛

علمای دین مسؤول مبارزه با اندیشه های تکفیری هستند

خبرگزاری رسا ـ مرکز فتوای مصر با انتقاد از اقدامات جریان‎های تکفیری بیان داشت که علمای اسلامی با افکار جریان‎های تکفیری به مبارزه برخیزند.
الازهر


به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز فتوای مصر امروز در پیامی اقدامات جریان‎های تکفیری و تروریستی را محکوم کرد و بیان داشت: مسؤولیت مبارزه و مقابله با اندیشه‌های تکفیری و تروریستی بر عهده علمای اسلامی است.


در این بیانیه آمده است: علمای اسلامی وظیفه سنگینی در مبارزه با افکار منحرف جریان‎های تکفیری دارند، این جریان‌ها حقایق اسلام را نادیده گرفته‎اند و در راستای اهداف شومشان، از نام اسلام سوء استفاده می‎کنند.


مرکز فتوای مصر با انتقاد از صدور فتواهای بی اساس و بی سند از سوی جریان‎های تکفیری اظهار داشت: این جریان‎های منحرف به افکار بسیار شاذ و نادر تکیه و به صدور فتواهای تکفیری بسنده کرده‎اند.


در این پیام تصریح شده است: علمای اسلامی باید نقش تاریخی و مؤثری در مبارزه با افراط و تفریط بازی کنند. جریان‎های تکفیری جان، مال، ناموس، آزادی و اموال مردم را برای خود حلال می‎دادند و به تجاوز به آن می‎پردازند.


مرکز فتوای مصر یکی دیگر از اهداف وحشیانه جریان‎های تکفیری را ایجاد رعب و وحشت در دل انسان‎ها خواند و خاطرنشان ساخت: قتل عام انسان‎های بی‎گناه نتیجه صدور فتواهای بی اساس از افراد غیر متخصص است.


در این پیام آمده است: علمای اسلامی باید نسبت به رویدادهای منطقه هوشیار باشند و سیره نبی اکرم (ص)، اخلاق و فرهنگ اسلامی صحیح را ترویج دهند.


مرکز فتوای مصر خواستار هوشیاری علمای دین نسبت به دام‎های جریان‎های تکفیری در مسیر جوانان شد و تصریح کرد: در مسیر زندگی جوانان خطر و آسیب‎های بسیاری وجود دارد که علمای اسلامی باید مراقب تزلزل جوانان و افتادن در دام افکار تکفیری باشند./994/ب902/ک

ارسال نظرات