۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۱۸۸۷۳
استاد حوزه و دانشگاه:

برنامه‌های به ظاهر دینی ماهواره عامل انحراف است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه،‌ گفت: انحرافات مذهبی و اعتقادی از طریق برنامه های به ظاهر دینی ماهواره گسترش می یابد.
حجت-الاسلام نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در جمع بسیجیان حوزه حضرت زینب(س) ناحیه غدیر تبریز با تأکید به این‌که ماهواره ابزاری برای ترویج ابتذال اخلاقی و معرفتی در سطوح فردی و اجتماعی است، اظهار داشت: ماهواره نه تنها عامل ابتذال، بلکه موجب تخریب اعتقادات اصیل شیعی و دینی می شود.


وی با بیان این‌که خانواده ها باید نسبت به برنامه های این رسانه هوشیار باشند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از خانواده ها اذعان می کنند که از شبکه های مذهبی ماهواره استفاده می کنند، در صورتی که انحرافات مذهبی و اعتقادی از طریق همین برنامه های به ظاهر دینی گسترش می یابد.


حجت الاسلام نظری هجمه به اعتقادات را از اهداف مهم استکبار در کمرنگ کردن آن در خانواده ها و جامعه عنوان کرد و افزود: استکبار در قالب برنامه های مختلفی فرهنگ عاشورا، عزاداری ها و حتی مجالس قرآنی ما را به سخره گرفته است چنانکه زنی بی حجاب قرآن را در برخی از برنامه ها تفسیر می کند و مجلس عزای سیدالشهدا مجالسی برای خرافی گری است.


نماینده سابق نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز با عنوان این‌که اگر اعتقادات خانواده ای سست شود، پایه های محبت و عاطفه نیز از آن رخت می بندد، تصریح کرد: بانوان باید با هوشیاری در مسائل رسانه‌ای، پرهیز از تماشای برنامه های ماهواره ای و نظارت بر فرزندان در تحکیم بنیان خانواده نقش خود را ایفا کنند.


وی ترویج مصرف مشروبات الکلی، دوستی با سگ، ارتباط غیر اصولی با نامحرم، بی اهمیت جلوه دادن اعتقادات و باورها را از جمله اهداف برنامه های ماهواره برشمرد و افزود: قبح‌زدایی از معاصی و منکرات در جامعه و سکولاریزه کردن مفاهیم اسلامی از دیگر اهداف سازندگان برنامه های ماهواره ای است.


حجت‎الاسلام نظری، همچنین در همایش بصیرتی پایگاه امام هادی(ع) مراغه، با اشاره به نقش فعال بسیج در تبیین فرهنگ اسلامی، اظهار داشت: بسیجیان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی نقش مهمی در پیش‌‎گیری و مقابله با هجمه‌های فرهنگی غرب و استکبار دارند.


وی با بیان این‌که بسیج به عنوان نهادی مقدس و شجره طیبه همواره آماده حضور در همه عرصه‌های دفاعی، فرهنگی و اجتماعی بوده و تأثیرگذاری خود را در برهه‌های حساس نشان داده است، افزود: رسانه‌‎های وابسته به جریان‌های صهیونیستی و غرب، با برنامه‌‎های ضدفرهنگی ماهواره‎، درصدد استحاله فرهنگی جامعه هستند.


این استاد حوزه و دانشگاه نقش بسیج در مقابله با امواج مخرب برنامه‎های ماهواره ای غرب را غیرقابل انکار دانست و گفت:  آگاه‌سازی در زمینه آسیب‎های ماهواره و رسانه‎های ضدفرهنگی غرب، تبیین فرهنگ اسلامی و نیز ارائه راهکارهای عملی برای جلوگیری از ترویج برنامه‌‎های مخرب ماهواره‎ای نیازمند بسیج همگانی است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات