۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۱۸۸۸۷
به همت رایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو؛

آغاز دوره‌ دانش ‌افزایی ویژه‌ مبلغین هند

خبرگزری رسا - رایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در هند و حمایت مرکز بین‌المللی تبلیغ، دوره‌های دانش ‌افزایی ویژه‌ مبلغین هندی را با حضور بیش از 130 مبلغ در 3 ایالت این کشور، آغاز کرد.
دوره‌ دانش ‌افزايي ويژه‌ مبلغين هند



به گزارش اداره ‌کل روابط عمومی و اطلاع ‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با توجه به ضرورت آشنایی مبلغین بومی هندوستان با تحولات جاری جهان و پاسخگویی به شبهات مطروحه، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در هندوستان و حمایت مرکز بین‌المللی تبلیغ، دوره‌های دانش‌افزایی ویژه‌ مبلغین هندوستان را آغاز کرد.
 
 این دوره‌ها در شهرهای دهلی‌نو، لکهنو و حیدرآباد با حضور بیش از 130 مبلغ برگزار می‌شود.
 
مراسم افتتاحیه‌ این دوره‌ها، روز شنبه 8 شهریور در دهلی‌نو با حضور اساتیدی از حوزه‌ علمیه قم، معاون رایزنی فرهنگی ایران در هند، نماینده‌ جامعةالمصطفی‌العالمیه در هندوستان و تعداد 25 نفر از مبلغین بومی آغاز شد.
 
عالمی، معاون رایزنی فرهنگی ایران در هند، در این مراسم به اهداف برگزاری این دوره‌ها پرداخت. وی آشنایی مبلغین با جریان‌ها و گروه‌های تکفیری و تحولات اخیر جهانی را نیاز مبرم مبلغین دانست و اظهار کرد: این دوره‌ها در سه ایالت و در هر ایالت، به مدت سه روز برگزار می‌شود.
 
وی افزود: مباحث مطروحه در این دوره‌ها شامل جریان‌شناسی گروه‌های تکفیری، ولایت فقیه و شبهات پیرامون آن، روش‌های تبلیغ و اخلاق تبلیغی است که توسط علی بخشی و طباطبائی، اساتید اعزامی از ایران تدریس خواهند شد.
 
در ادامه، حجت‌الاسلام مهدوی، نماینده‌ی جامعةالمصطفی‌العالمیه در هندوستان، در سخنانی کوتاه گفت: برگزاری این دوره‌ها، نیاز جدی مبلغین است. متأسفانه آموزه‌های طلاب در حوزه‌های علمیه با واقعیت‌های جامعه‌ هند همخوانی ندارد، بنابراین باید در این باره اقدام جدی به عمل آورد و حداقل با برگزاری این دوره‌ها، این نقیصه را جبران کرد./988/د101/ک
 

ارسال نظرات