۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۱۸۸۹۸
به مناسبت دھه کرامت؛

برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه در دهلی نو

خبرگزاری رسا – به مناسبت دھه کرامت و سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، مراسم گرامیداشتی در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو برگزار شد.
حرم حضرت معصومه(س) در آستانه دهه کرامت

 

به گزارش  خبرگزاری رسا، بمناسبت دھه کرامت و سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، مراسم گرامیداشتی در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو با حضور ایرانیان و خانوادہ ھای مقیم دہلی نو برگزار شد.

 

در این مراسم که جمع زیادی از خانواده های ایرانی از جمله دانشجویان مقیم و مسئولان نهادهای کشورمان حضور داشتند، خانم خدایی از مدرسان حوزه و دانشگاه در سخنانی ابعاد مختلف شخصیت والای حضرت فاطمه معصومه (س) را تشریح کرد.
 
وی گفت: شیوه زندگی و رفتار آن حضرت بهترین الگو برای زنان عالم است و دختران و زنان می توانند با الگوگیری از این بانوی بزرگوار، سعادت و خیر دنیا و آخرت را برای خود تضمین نمایند.
 
این شخصیت فرهنگی و بانوی مبلغه کشورمان با اشاره به آسیب های زندگی مدرن در دنیای امروز به ویژه برای جوانان، اظهار داشت: آموزه های دینی بهترین راه حل برای مقابله با آسیب های ناشی از مدرنیته در دنیای امروز است و خانواده ها و والدین باید با آموزش معارف دینی به فرزندان خود، آن‌ها را در مقابل این آسیب ها مصون کنند.
 
وی همچنین نقش روزی حلال را در تربیت فرزندان یادآور شد و گفت: لقمه طیب و حلال یکی از مهمترین عوامل در تربیت فرزندان به شمار می آید و لذا والدین باید نهایت دقت و تلاش را داشته باشند که مایحتاج را از شیوه های حلال و با رعایت اصول و شرایط اسلامی تهیه نمایند تا فرزندان در معرض تربیت صحیح قرار گیرند.

 

 خانم خدایی با اشاره به نگاه اسلام به زنان و دختران گفت: در اسلام توجه خاصی به زنان و دختران شده و بسیار مورد تکریم و احترام قرار گرفته اند زیرا زنان در جایگاه های مختلف از جمله در نقش مادر و همسر در آینده جوامع نقش بسیار تعیین کننده و سرنوشت سازی ایفا می کنند./988/د101/ک
 

ارسال نظرات