۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۱۸۹۲۲
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

بقاع متبرکه و امامزادگان پایگاه توحید هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که بقاع متبرکه ائمه اطهار و امامزادگان پایگاه توحید هستند، گفت: هنگامی یکی از حرم‌های ائمه معصومین(ع) مورد تخریب وهابیان قرار می‌گیرید، مراجع تقلید تاکیید دارند که این امکان به سرعت بازسازی شوند، زیرا بقاع ائمه اطهار(ع) از شعائر اسلام است.
آيت الله محمد جواد فاضل لنکراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در دیدارتعدادی از قالیبافان شهر فردوس به اهمیت خدمت‌رسانی به بقاع متبرکه ائمه اطهار(ع) و امامزادگان اشاره کرد و گفت: خداوند در آیه «إِنَّمَا یعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیوْمِ الآخِرِ» به اهمیت ساختن و آبادانی مسجد توجه کرده است؛ و همان ملاکی در آبادانی مسجد است، در دیگر امکان مقدسه و بقاع متبرکه نیز وجود دارد.

 

 آیت‌الله فاضل لنکرانی ابراز کرد: کسانی که برای شکوه و عظمت بقاع متبرکه تلاش می‌کنند؛ افرادی هستند، به خدا و روز قیامت ایمان دارند و برای این خدمت‌رسانی انگیزه دنیایی دنبال نمی‌کنند، بلکه در تلاش کسب مقام‌های معنوی و اخروی هستند.

  

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان کرد: هنگامی یکی از حرم‌های ائمه معصومین(ع) مورد هجوم و تخریب وهابیان قرار می‌گیرید، علما و مراجع تقلید تاکیید دارند که این امکان به سرعت بازسازی شوند، زیرا بقاع ائمه اطهار(ع) از شعائر اسلام است و باد در حفظ و بازسازی آن تلاش شود.

  

 وی به سیره ائمه اطهار (ع) درباره خدمت به بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) در نماز خود برای زائران و خادمان امکان مقدسه در درگاه خداوند دعا کرده است.

 

آیت‌الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: وقتی سیره پیامبر اکرم (ص) را بررسی می‌کنیم درمی‌یابیم که هیچ مسأله مهم‌تر از مسأله ولایت وجود ندارد؛ و باطن کلام خداوند از سوی آن‌ها روشن خواهد شود، اهل‌بیت محور و اساس اسلام هستند؛ بنابراین هر فردی که به آن‌ها خدمت کند به مقام‌ها والای معنوی می‌رسد.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که بقاع متبرکه ائمه اطهار و امامزادگان پایگاه توحید هستند، افزود: کاسن که ولایت ائمه معصومین (ع) را قبول ندارند، هر مقدار اعمال عبادی انجام دهند؛ هیچ اثر ندارد؛ نماز با ولایت ائمه اطهار (ع) پذیرفته خواهد شود؛

 

وی با بیان این که ولایت‌پذیری دارای درجات مختلفی است، گفت: هر فردی که دارای ولایت‌پذیری قوی‌تری باشد، عبادتش مقبول درگاه خداوند است و مقرب درگاه الهی می‌شود.

 

 آیت‌الله فاضل لنکرانی ابراز کرد: هر قدمی که انسان درراه زیارت برمی‌دارد یک قدم به توحید نزدیک‌تر و از شرک و خودپسندی دورتر می‌شود.

 

وی با بیان این که ایرانی‌ها بزرگ‌ترین سهم در بازسازی در عتبات عالیات دارند، گفت: هراستانی یک بخش از بازسازی عتبات اطهار را برعهده دار و شهر فردوس خراسان جنوبی سهم بسیاری در بازسازی حرم عتبات عالیات داشته است،

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پایان سخنانش بیان کرد: اگر یک تار از نخ صرف قالی حرم امام علی(ع) شود دارای ارزش زیادی است، قالیبافان صحن حضرت فاطمه زهرا(س) حرم امیرالمؤمنین(س) هر تاری که از قالی را می‌بافند به ولایت ائمه اطهار نزدیک‌تر می‌شوند.

 

گفتنی است قالبیافان شهر  فردوس خراسان جنوبی بافت فرش‌های صحن حضرت زهرا(س) حرم امیرالمؤمنین(ع) را برعهده گرفته اند./998/پ202/ج

ارسال نظرات