۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۱۸۹۲۶
از سوی بنیاد کنراد آدناور در آلمان؛

همایش یک روزه‌ «تقویم مناسبت‎های اسلامی» برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ بنیاد کنراد آدناور، همایش یک روزه‌ «تقویم مناسبت های اسلامی» را در شهر هامبورگ برگزار می‌کند.
کعبه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بنیاد کنراد آدناور، وابسته به حزب دموکرات مسیحی آلمان، همایش یک روزه تقویم مناسبت های اسلامی را در تاریخ  ششم آبان ماه در هامبورگ آلمان برگزار خواهد کرد.


این بنیاد در سایت خود از مخاطبان دعوت کرده تا در یک سفر رنگارنگ و جذاب در تقویم مناسبت‎های اسلامی با تصاویر زیبا، اسطوره‎ها و نمادها همراه شوند و اضافه کرده است که بعد از سخنرانی، جلسه بحث و گفت‌وگو نیز دایر خواهد بود.


دعوت‌نامه‌ عمومی این بنیاد برای حضور در این همایش، اینچنین است:


در جهان اسلام، اعیاد و مناسبت هایی وجود دارند که در بین تمام مسلمانان دنیا مورد تجلیل قرار می گیرند، مانند هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه،‌ شب‎های قدر در روزهای پایانی ماه رمضان،‌ مراسم افطار،‌ عید قربان و سفر مکه.


شیعیان مناسبت‎های ویژه دیگری را نیز دارا هستند که به خاندان امام علی (ع) و مثلاً امام حسین (ع) مربوط می شوند، مانند روز عاشورا در ماه محرم که یکی از مهم‌ترین مناسبت‎های آنان است. در مقابل در عربستان سعودی غیر از تولد پیامبر (ص) مناسبت‎های دیگری جشن گرفته نمی‌شود.


از مراسم های خصوصی فرهنگی و غیرمذهبی در بین مسلمانان می توان به تولدها،‌ مراسم نام گذاری، اولین دندان،‌ شب حنابندان قبل از عروسی، عروسی و در نهایت مرگ و تدفین اشاره کرد.


سخنران این همایش دکتر گندولا کروگر، متولد 1963 خواهد بود. وی از سال 1983 تا 1990 مشغول به تحصیل در رشته مطالعات اسلامی، علوم سیاسی، مطالعات دینی و روزنامه نگاری در هامبورگ و از 1990 تا 2004 مشغول به مطالعه‌ دکتری در رشته اسلام گرایی و تصویر زنان در مجله‌ هفتگی مصری «روز الیوسف» (Ruz al-Yusuf)  بوده است./994/د102/ک


منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات