۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۲۱۸۹۷۷
رییس هیات امنای امامزادگان یاسر و ناصر مشهد:

رشد نذورات نشانه اعتماد مردم نسبت به امام زادگان است

خبرگزاری رسا ـ شمقدری، رشد نذورات را نشانه اعتماد مردم نسبت به امام زادگان دانست و گفت: امروز امامزادگان ناصر و یاسر(ع) به سند هویتی و معنوی مردم منطقه طرقبه تبدیل شده و میزبان زائران از سراسر کشورهای دنیا هستند.
رشد نذورات نشانه اعتماد مردم نسبت به امام زادگان است

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ایزدی، امام جمعه طرقبه، در همایش «ستارگان در جوار خورشید» که صبح امروز به مناسبت بزرگداشت امامزادگان ناصر و یاسر(ع) در محل حرم این امامزادگان برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) از قم به عنوان آغاز یک جریان یاد کرد و گفت: ایران در طول سالیان متمادی به عنوان پناهگاهی برای فرزندان پیامبر(ص) قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به  این سخن رهبر معظم انقلاب که می فرمایند: «حفظ نظام از نماز مهمتر است»، اظهار کرد: ما اکنون در حال نماز هستیم و باید نظام اسلام را از شر دسیسه های دشمنان حفظ کنیم و غیر از قبله به جهت دیگری توجه نداشته باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین ایزدی در ادامه به رونمایی از بزرگترین روزنامه دیواری به طول 1108متر( برابر با تعداد شهدا و جانبازان غزه) که توسط کودکان نقاشی شده است با حضور نماینده حماس در طرقبه اشاره و از برگزارکنندگان این اقدام قدردانی کرد.

 

رشد نذورات نشانه اعتماد مردم نسبت به امام زادگان است

در ادامه این همایش شمقدری، رییس هیات امنای امامزادگان، گفت: امروز امامزادگان ناصر و یاسر(ع) به سند هویتی و معنوی مردم منطقه طرقبه تبدیل شده و از سرتاسر کشورهای دنیا سالانه میزبان سه میلیون زائر هستند.

وی یکی از ویژگی های بارز این دو امامزاده را زائران خارجی دانست و تصریح کرد: در طی دو سال اخیر بازدید زائران خارجی 18درصد رشد داشته است و 477 خادم در امامزادگان ناصر و یاسر(ع) مشغول به فعالیت هستند.

 

شمقدری، رشد نذورات را نشانه اعتماد مردم نسبت به امامزادگان دانست و خاطرنشان کرد:  به همت زائران، مجاوران، نخبگان و مسؤولان ارشد استان، طرح جامع توسعه این بقعه متبرک با اعتبار بالغ بر 35 میلیارد تومان به زودی اجرایی می شود.

 

درپایان این همایش، محمدرضا رضوانی، سرپرست امور فرهنگی امامزادگان یاسر وناصر نیز از حضور دو هزار نفر در کلاس های حفظ قرآن کریم در این امامزادگان و کسب رتبه نخست استان از سوی این آستان در طرح ملی حفظ قرآن کریم خبر داد.

 

لازم به ذکر است در این همایش، نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، فرماندار طرقبه و ائمه جماعت، خدام و دیگر مسؤولان مشهد حضور داشتند./930/پ202/ب5

ارسال نظرات