۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۲۱۹۰۲۷
آیت الله نمازی:

مسؤولان نباید برای خدمت به مردم انتظار تعریف و تمجید داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این که مسؤولان هنگام خدمت به مردم با خدا معامله می‌کنند، گفت: خدمت به خلق برای خالق است و مسؤولان نباید به واسطه خدمت به مردم انتظار تعریف و تمجید داشته باشند.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان شب گذشته به مناسبت یکمین سال فعالیت شورای چهارم شهر کاشان در دیدار اعضای شورای شهر کاشان، خدمت به مردم در نظام جمهوری اسلامی را از برکات انقلاب دانست و گفت: اگر تمام عمر ما در یک شب خلاصه شود و تمام آن شب را در سجده باشیم قادر به شکرگزاری از خداوند به خاطر اعطای انقلاب اسلامی نخواهیم بود.

 

وی با اشاره به این که مسؤولان هنگام خدمت به مردم با خدا معامله می کنند، افزود: خدمت به خلق برای خالق است و مسؤولان نباید به واسطه خدمت به مردم انتظار تعریف و تمجید داشته باشند.

 

به گفته وی، مسؤولان در نظام جمهوری اسلامی باید در برابر مشکلات تحمل داشته باشند و در صورتی که قادر به تحمل موانع پیش روی خود نبودند این امر منجر به کوتاهی در انجام وظایف و استعفا می شود.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان تحقیر و تضعیف یکدیگر را بر خلاف اخلاق توحیدی دانست و با تأکید بر سعه صدر در هنگام اختلاف نظر ها و اختلاف سلیقه ها، گفت: متأسفانه سعه صدر در مقابل انتقادات و مشکلات کاهش یافته و به دلیل عدم تحمل، مشکلات کوچک را بزرگ جلوه می دهیم.

 

آیت الله نمازی با تاکید بر این که مسؤولان باید وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند، افزود: در دین اسلام استعفا وجود ندارد، بنابراین تحمل در برابر مشکلات برای خدمت به مردم یک آزمون و امتحان الهی است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تقدیر از عملکرد یک ساله شورای چهارم شهر کاشان یادآور شد: مردم تمام اقدامات و خدمات شورا و شهرداری را که با انجام پروژه های بزرگی در توسعه و آبادانی شهر در این یک سال انجام داده اند مشاهده می کنند و خوشحال هستند.

 

آیت الله نمازی بر ارزیابی نقاط قوت و ضعف یک سال گذشته شورای چهارم شهر کاشان تأکید کرد و گفت: شورای شهر باید جایگاه کاشان را در سال 95 تعریف و با اجرای برنامه ریزی دقیق و مناسب بتواند در پایان دوره چهار ساله شورا، شهری توسعه یافته و پیشرفته و مدرن را تحویل دهد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه از اعضای شورای اسلامی شهر کاشان خواست تا با ایجاد کارگروهی، عملکرد و کارنامه یک ساله شورای شهر کاشان را تدوین و با بررسی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، ضمن شناسایی درخواست های مردمی برای آینده برنامه ریزی کنند.

 

آیت الله نمازی گفت: شورای شهر کاشان باید در سه سال باقیمانده مسؤولیت خود نسبت به انتظارات مردمی و اختیاراتش برنامه ای جامع تدوین کند تا در راستای تکامل بخشی و وحدت رویه در توسعه شهر اقدام کند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از اعضای شورای اسلامی شهر کاشان خواست بدون توجه به شایعات و با حفظ کرامت یکدیگر برای حل مشکلات مردم تلاش کنند چرا که اگر بخواهیم شایعات را باور کنیم باید پرونده انقلاب و کشور را ببندیم.

 

آیت الله نمازی یادآورشد: هیچگاه به فرماندار، شهردار و یا اعضای شورای شهر توصیه و تکلیفی نکرده و سخنگویی ندارم و در صورت لزوم مطلبی، خود آن را با مردم در میان خواهم گذاشت.

 

لازم به توضیح است دیدار اعضای شورای اسلامی شهرکاشان با آیت الله نمازی که به مناسبت پایان یک ساله فعالیت شورای چهارم شهر کاشان برگزار شد هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر کاشان گزارشی از عملکرد خود را طی یک سال گذشته ارائه کردند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات