۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۱۹۱۲۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

اسلام برای اقتصاد خانواده دستورالعمل دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، گفت: اسلام برای اقتصاد خانواده دستورالعمل دارد و برای داشتن آن نیازمند یادآوری زندگانی اهل بیت(ع) هستیم.
اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان پور، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در نشست منطقه ای مبلغات سنتی که در مهدیه کرهرود اراک با موضوع اقتصاد و فرهنگ برگزار شد، گفت: اسلام همواره به میانه وری و اعتدال تأکید کرده است همان‌گونه که اهل بیت(ع) درباره مسائل اقتصادی بسیار هوشمندانه عمل می کردند.

 

وی با اشاره به مسأله قناعت این ویژگی را در پیشگیری از مقروض‌بودن خانواده‌ها و خستگی ناشی از تلاش برای کسب درآمد بیشتر مؤثر دانسته و اظهار کرد: امروز کمتر خانواده‌ای است که برای زندگی خود اقدام به گرفتن وام نکرده باشد، اما مسلما بسیاری از وام گرفتن‌ها ضرورتی نداشته است.

 

حجت‌الاسلام قربان پور در بخش دیگری از سخنان خود در باب رابطه فرهنگ و اقتصاد تصریح کرد: اگر فرهنگ‌سازی درست در جامعه صورت پذیرد و فرهنگ اسلام در جامعه رعایت شود، خود به خود مشکلات اقتصادی هم کاهش خواهد یافت.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ابراز داشت: اگر مردم ما با وجود بعضی تبلیغاتی که انجام می‌شود به اندازه ضرورت خود کالا فراهم کند و به دنبال تجمل‌گرایی نباشند به قناعتی می‌رسند که از هر گونه ثروتی برایشان ارزش بیشتری خواهد یافت.

 

وی با توجه به مسأله پوشش اسلامی به عنوان یک فرهنگ ملی و مذهبی کشور بیان داشت: یکی از مصادیق فرهنگی جامعه، پوشش زنان و مردان جامعه است که نوع آن با فرهنگ دینی ما تطبیق دارد و آن پوششی است که خداوند در آیات سوره نور و دیگر آیات موردنظر بیان کرده است.

 

وی در پایان سخنان خود با اشاره به قرار گرفتن در ایام دهه کرامت، الگوپذیری از ائمه اطهار(ع) و فرزندان پاکشان از جمله حضرت فاطمه معصومه(س) را یک ضرورت مهم برای همه زنان و مردان آزاده جهان دانست و اظهار امیدواری کرد: باید مردان و زنان جامعه ما الگوی کاملی از عفت و پاکدامنی برای سایر ملت های جهان باشند./907/د102/ب4

ارسال نظرات