۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۱۹۱۲۴

نخستین مرکز اسلامی دانشگاه فلوریدای آمریکا به زودی افتتاح می‎شود

خبرگزاری رسا ـ مقامات دانشگاه فلوریدای آمریکا تصمیم گرفته‎اند که برای پاسخگویی به نیاز دانشجویان مسلمان این دانشگاه که روز به روز بر تعداد آنان افزوده می‎شود نخستین مرکز اسلامی این دانشگاه را راه‎اندازی کنند.
دانشگاه فلوريداي آمريکا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، مقامات دانشگاه فلوریدای آمریکا تصمیم گرفته‎اند که برای پاسخگویی به نیاز دانشجویان مسلمان این دانشگاه که روز به روز بر تعداد آنان افزوده می‎شود نخستین مرکز اسلامی این دانشگاه را تا اواخر این ماه میلادی راه‎اندازی کنند.
هدف از راه اندازی مرکز اسلامی دانشگاه فلوریدای آمریکا ارائه درکی عمیق تر از دین اسلام از طریق برگزاری کلاس های مختلف تحقیقی در این ارتباط عنوان شده است.
ترخه اوستبو، استاد دانشکده مطالعات آفریقایی و مطالعات ادیان دانشگاه فلوریدای آمریکا در این ارتباط می گوید: جامعه امروز احتیاجی مبرم به درک عمیق تر از دین اسلام و اسلام معاصر دارد.
مرکز اسلامی دانشگاه فلوریدا قصد دارد با جذب علمای مسلمان از سراسر آمریکا، مسائل مختلفی مانند دیدگاه اسلام در مورد سیاست و رابطه اسلام و جهان غرب را مورد نقد و بررسی قرار دهد. 
استاد دانشکده مطالعات آفریقایی و مطالعات ادیان دانشگاه فلوریدای آمریکا در این ارتباط خاطرنشان کرد: مرکز اسلامی دانشگاه فلوریدا قصد دارد با بررسی اسلام در چارچوب مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دنیای معاصر و از طریق مطالعات تحقیقی، دیدگاه جدیدی در مورد دین اسلام ارائه کرده و به یک منبع مهم در این زمینه تبدیل شود.
قرار است نخستین مرکز اسلامی دانشگاه فلوریدای آمریکا در روزهای 18 و 19 ماه سپتامبر میلادی و در خلال کنفرانسی با موضوع جهان اسلام رسما افتتاح شود. 
سخنران اصلی این کنفرانس جان اسپوزیتو، از اساتید شناخته شده ادیان در دانشگاه جورج تاون و بنیانگذار مرکز مطالعات اسلامی مسیحی در مدرسه مطالعات خارجی Walsh است./990/ب903/ک
ارسال نظرات