۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۱۹۱۲۵
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت فاش کرد؛

پیشنهاد بی‎شرمانه یک نهاد مشورتی در عربستان برای تغییر مکان قبر پیامبر اسلام

خبرگزاری رسا ـ یک نهاد مشورتی در عربستان سعودی در اقدامی گستاخانه و تعجب‎آور به مقامات این کشور پیشنهاد داده است که مقبره پیامبر اسلام (ص) را به مکان دیگری منتقل کنند.
مقبره پيامبر گرامي اسلام (ص)
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، یک نهاد مشورتی در عربستان سعودی در اقدامی گستاخانه و تعجب‎آور به مقامات این کشور پیشنهاد داده است که مقبره پیامبر اسلام (ص) را شکافته و جنازه آن حضرت را به مکان دیگری منتقل کنند. 
در این پیشنهاد 61 صفحه ای برخی از وهابی های نزدیک به دولت عربستان از مقامات سعودی خواسته شده که جسد پیامبر اسلام (ص) از مقبره کنونی خارج شده و به طور ناشناس در قبرستان بقیع به خاک سپرده شود.
در این طرح هم چنین پیشنهاد شده که مکان زندگی همسران و دختر پیامبر که اطراف مزار شریف ایشان است، نیز تخریب شود. ایندیپندنت در توضیح خود  آورده است که این اماکن به دلیل انتساب به حضرت زهرا (س) دختر پیامبر توسط شیعیان مورد احترام قرار می گیرند.

عرفان العلوی، مدیر بنیاد تحقیقات میراث اسلامی و از منتقدان سرسخت این طرح به روزنامه ایندیپندنت گفت که هرگونه تلاش برای اجرایی کردن پیشنهاد تخریب مقبره پیامبر اسلام (ص) به ایجاد ناامنی در عربستان سعودی خواهد انجامید.

مدیر بنیاد تحقیقات میراث اسلامی در عربستان سعودی تاکید کرد: مطمئنا جهان اسلام از این اقدام شوکه خواهد شد. این کار خشم مسلمانان دنیا را به همراه دارد./990/ب903/ک

ارسال نظرات