۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۲۱۹۱۳۴
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان تهران:

فرهنگ سازی انفاق از وظایف کمیته امداد است

خبرگزاری رسا ـ معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان تهران بیان کرد: فرهنگ سازی انفاق از برنامه های اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) در کلیه مناطق در حال پیگیری است؛ در مراکز نیکوکاری مردم نیازمند خودشان مشکلات همشهریان خود را حل می کنند، در این مساجد و مراکز مردم می توانند به راحتی و سهولت تشکیل پرونده بدهند تا تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرند و خدمات خود را از همان مراکز نیکوکاری دریافت کنند.
کميته امداد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران، فتح الله عزیزی مدیر کمیته امداد شهرستان قدس، ضمن اعلام این خبر گفت: جشن ها و برنامه های مختلفی ویژه دهه کرامت در کمیته امداد شهرستان قدس برگزار می شود؛ در این راستا جهت بزرگداشت مقام شامخ حضرت معصومه(س)، تکریم و تقدیر از دختران موفق در جشنی که به مناسبت میلاد حضرت معصومه و روز دختر در قالب برنامه های متنوعی از جمله سخنرانی، مولودی خوانی و ... برگزار شد؛ و با اهداء جوایزی در قالب کارت هدیه به مبلغ 500 هزار ریال از 6 نفر از دختران موفق جشنواره ورزشی در رشته تنیس روی میز کمیته امداد استان تهران تجلیل به عمل آمد.

برگزاری جشن های دهه کرامت در کمیته امداد شهرستان قدس

وی در ادامه بیان کرد: دختران ما ضمن رعایت احکام اسلامی در صحنه های مختلف جامعه همپای پسران فعال و کوشا هستند و اهمیت نامگذاری روز دختر به دلیل قدرشناسی از منزلت و جایگاه دختران است.

مدیر کمیته امداد شهرستان قدس هدف از برگزاری این مراسم را بزرگداشت شخصیت و مقام حضرت معصومه(س) و نیز روز دختر که همراه با تکریم دختران جامعه است عنوان و اضافه کرد: قطعا دختران ما با تأسی و الگوپذیری از شخصیت بانوی بزرگ اسلام راه سعادت زندگی فردی و اجتماعی خود را انتخاب می نمایند.

جمع آوری بیش از 230 میلیون ریال کمک مردمی در مرکز نیکوکاری خیرآباد

مرکز نیکوکاری خیر آباد در ماه های تیر و مرداد مبلیغی بیش از 230 میلیون ریال کمک مردمی جمع آوری کرده است.

حمید آرونی مدیر کمیته امداد شهرستان ورامین با  اعلام این خبر بیان کرد: مرکز نیکوکاری به منظور تسهیل در امور حامیان و خیرین نیکوکار ایجاد شده است.

وی با اشاره به فعالیت هشت ماهه این مرکز افزود: طی این مدت شاهد مشارکت مردم در قالب طرح های مشارکتی کمیته امداد بوده ایم.

مدیر کمیته امداد ورامین با ارائه گزارشی از کمک های مردمی جمع آوری شده طی تیر و مرداد ماه سالجاری در مرکز نیکوکاری خیرآباد، اضافه کرد: در مجموع طی این مدت زمان بالغ بر 239 میلیون 562 هزار 500 ریال کمک مردمی جمع آوری شده است.

وی خاطر نشان کرد: از این مبلغ660 هزار ریال در قالب طرح صدقات جمع آوری شده است.

آرونی همچنین به جمع آوری 17 میلیون 842 هزار 500 ریال کمک در قالب طرح کوثر اشاره کرد و گفت: همچنین مبلغ 17 میلیون 230 هزار ریال در قالب طرح کمک های خاص جمع آوری شده است.

این مسؤل همچنین به جمع آوری100 میلیون 270 هزار ریال کمک مردمی در قالب طرح  اطعام اشاره کرد و اظهار کرد: مبلغ کمک های جمع آوری شده نیز در طرح همیان مولا 11 میلیون 730 هزار ریال می باشد.

مدیر کمیته امداد ورامین تصریح کرد: سایر کمک های جمع آوری شده در قالب طرح های کفاره غیر عمد، زکات فطریه سادات و زکات فطریه عام است.

اجرای 63 طرح اشتغال در هفته دولت برای مددجویان استان تهران

در طی هفته دولت 63 طرح اشتغال برای مددجویان و نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران اجرایی شد.

تبارک سبحانی مدیر کل کمیته امداد استان تهران با اعلام این خبر اظهار کرد: برای این تعداد طرح 4 میلیارد 409 میلیون 823 هزار 634 ریال هزینه شده است.

وی افزود: همچنین 8 واحد مسکونی شهری و روستایی ویژه خانواده های تحت پوشش این نهاد نیز به بهره برداری رسید.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه اعتبارات این طرح ها از محل منابع امدادی و کمک خیرین تأمین شده است،بیان کرد: برای بهره برداری از این طرح ها بیش از 2 میلیارد 300 میلیون ریال هزینه شده است.

سبحانی تصریح کرد: همچنین مبلغ 4 میلیارد 273 میلیون 484 هزار 612 ریال وام کارگشایی به 315 نفر از نیازمندان استان از محل منابع کمیته امداد پرداخت شد.

وی خاطر نشان کرد: در هفته دولت، با حضور مسئولان استانی و شهرستان ها از تعداد 185 خانوار در سطح استان بازدید شد.

230 دیدار حامیان اکرام با ایتام در قالب طرح شوق دیدار از دیگر برنامه های هفته دولت را توسط کمیته امداد استان تهران عنوان کرد.

به گفته وی در این هفته تعداد 5 مرکز نیکوکاری با همکاری کمیته امداد مرکزی، جنوبغرب تهران و شهرستان های ری و اسلامشهر نیز افتتاح و به بهره برداری رسید.

کمک 87 میلیونی حامیان و خیرین به ایتام و خانواده های تحت حمایت کمیته امداد شمالشرق تهران

پنج تن از حامیان و خیرین نیکوکار جهت کمک به ایتام و خانواده های نیازمند مبلغ 87 میلیون ریال بابت خرید چرخ خیاطی، کمک هزینه تحصیلی، تبلت، تلفن همراه و ... کمک کردند.

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران، فرهود کاردی مدیر کمیته امداد شمالشرق تهران با بیان این مطلب اظهار کرد: توانمندسازی فکری و فرهنگی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد بدون پشتوانه مادی و معنوی نیکوکاران امری غیر ممکن است.

وی گفت: کمک های خیرین و نیکوکاران در جهت بهبود معیشت، کمک هزینه تحصیلی، ایجاد اشتغال و  ... با ارتقاء سطح فرهنگی خانواده های تحت پوشش، در سایه احساس مسئولیت دینی و معنوی جامعه نیکوکاران شکل می گیرد.

مدیر کمیته امداد حوزه شمالشرق افزود: در این راستا با حضور دکتر نهاوندی، از پزشکان ایرانی مقیم کشور آلمان و از خیرین باسابقه کمیته امداد امام خمینی(ره) از یک خانواده ایتام اداره منطقه چهار کمیته امداد شمالشرق تهران بازدید به عمل آمد.

کاردی بیان کرد: دکتر نهاوندی در بازدید از وضعیت این خانواده، به آنان مبلغ 4 میلیون 800 هزار ریال برای خرید یک دستگاه چرخ خیاطی و 5 میلیون ریال بابت خرید گوشی تلفن همراه و سیم کارت اهداء کرد.

وی همچنین از اهداء 77 ادکلن دخترانه و پسرانه برای فرزندان ایتام و محسنین توسط یکی دیگر از خیرین اداره منطقه 4 خبر داد و گفت: ارزش ریالی این ادکلن ها 46 میلیون 200 هزار ریال برآورد شده است.

مدیر کمیته امداد شمالشرق تهران در ادامه از اهداء یک رآس گوسفند به مناسبت دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س) به ارزش 10 میلیون ریال خبر داد و ابراز کرد: گوشت حاصل از ذبح این گوسفند میان30  دختر ایتام و محسنین توزیع شده است.

این مسئول در خاتمه نیز  به کمک 26 میلیون ریالی دو تن از حامیان اداره منطقه 8  در دیدار حامی از فرزندان معنوی خود اشاره کرد و هدف این خیرین را کمک بابت هزینه های تحصیلی و آموزشی فرزند دانشجو ودانش آموز این مجموعه عنوان کرد.

برگزاری جشن های دهه کرامت در کمیته امداد شهرستان فیروزکوه

به مناسبت ایام دهه کرامت جشنی به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر در نمازخانه کمیته امداد شهرستان فیروزکوه با هدف تجلیل از دختران تحت حمایت برگزار شد.

مهدی شعبانی مدیر کمیته امداد شهرستان فیروزکوه، ضمن اعلام این خبر گفت: جشن ها و برنامه های مختلفی ویژه دهه کرامت در کمیته امداد شهرستان فیروزکوه برگزار می شود؛ در این راستا جهت بزرگداشت مقام شامخ حضرت معصومه(س)، تکریم و تقدیر از دختران در جشنی که به مناسبت میلاد حضرت معصومه و روز دختر در قالب برنامه های متنوعی از جمله سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عباسی در زمینه فضایل و کرامات خانم فاطمه معصومه(س) و همچنن قدر و منزلت دختران و زنان متدین و مؤمن، احکام بانوان و حجاب وعفاف و ... برگزار شد؛ و با اهداء جوایزی به صورت وجه نقد به مبلغ 300  هزار ریال از دخترانی که همنام حضرت معصومه(س) بودند تجلیل به عمل آمد.

وی در ادامه بیان کرد: دهه کرامت یادآور تحول آفرینی بانوان و یادآور تمام خوبی ها جهت شناسایی اسوه های دین به عنوان الگو در زندگی می باشد.

مدیر کمیته امداد شهرستان فیروزکوه هدف از برگزاری این مراسم را بزرگداشت شخصیت و مقام حضرت معصومه(س) و نیز روز دختر عنوان کرد .

شعبانی همچنین از اهداء سه رأس گوسفندبه مناسبت دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا(ع) توسط یکی از خیرین فیروزکوهی خبر داد و گفت: این سه رأس گوسفند ذبح و میان ایتام تحت پوشش این نهاد توزیع شد.

این مسئول یادآور شد: کمک به نیازمندان جامعه از مهمترین و مقبول ترین کارها در نزد خداوند می باشد .

حمایت از 130 یتیم  تحت پوشش پیشوایی توسط حامی تهرانی

130  یتیم تحت پوشش توسط یکی از حامیان طرح محسنین این نهاد تحت حمایت مادی و معنوی این حامی تهرانی قرار گرفتند.

مهدی سامانی مدیر کمیته امدادشهرستان پیشوا با اعلام این خبر اظهار کرد: کمک به نیازمندان و ایتام از تأکیدات مؤکد دین مبین اسلام است و در همین راستا پیامبر اکرم(ص) سفارش های بسیاری برای مسلمانان داشته است.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) به منظور مددرسانی به مردم و توسعه این سنت الهی برنامه های مختلفی را در دستور کار خود دارد که اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین از جمله این برنامه ها است.

مدیر کمیته امداد پیشوا با اشاره به حمایت یکی از حامیان طرح محسنین در ادامه همکاری اش با این مجموعه در حمایت از کل ایتام تحت پوشش پیشوا خبر داد و گفت: این حامی نیکوکار بیش از سه ماه است که در راستای کمک به خانواده های نیازمند تحت حمایت با این نهاد همکاری  دارد.

به گفته سامانی این حامی نیکوکار برای 15 خانوار تحت حمایت خود ماهیانه بالغ بر 3 میلیون ریال واریز می کند.

وی تصریح کرد: این حامی تهرانی متعهد شده است ماهیانه برای هر یتیم مبلغ 200 هزار ریال و در مجموع مبلغی بالغ بر 26 میلیون ریال برای ایتام تحت حمایت این مجموعه واریز نماید.

این حامی نیکوکار هدف خود را از این اقدام در ابتدا علاقه ذاتی خود در کمک به همنوعان ذکر کرد و ابراز داشت تا حدودی با این طرح آشنا بوده و با توضیح و راهنمایی مطلوب حامی یاب این نهاد به این کار خداپسندانه  اقدام نموده است.

مدیر کمیته امداد پیشوا یادآور شد: این حامی خیر بعد از ثبت نام در این طرح بلافاصله مبلغ 26 میلیون ریال تعهد ماهانه خود را به حساب ایتام تحت پوشش پیشوایی واریز کرد.

افتتاح دو مرکز نیکوکاری در شهرستان اسلامشهر

دو مرکز نیکوکاری در مسجد ولیعصر(عج) شهر احمدآباد مستوفی و مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرک قائمیه شهرستان اسلامشهر با هدف کمک به نیازمندان و محرومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

سعید فلاح مدیر کمیته امداد شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: دو مرکز نیکوکاری در مسجد ولیعصر(عج) و امام حسن مجتبی(ع) با حضور حجج اسلام نوروزی امام جمعه شهرستان اسلامشهر،طبائی امام جمعه شهر احمدآباد مستوفی و جمعی از مدیران و مسئولان محلی و کمیته امداد استان تهران افتتاح و به بهره برداری رسید.

در آیین افتتاح این دو مرکز نیکوکاری، محمدرضا غریب نواز معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان تهران گفت: اولین مرکز نیکوکاری شهرستان اسلامشهر در مسجد امام حسین(ع) واقع در شهرک شاطره در سال گذشته به بهره برداری رسیده بود که با توجه به استقبال شهروندان، دو مرکز نیکوکاری نیز افتتاح شد.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده است طی ماه آینده دو مرکز دیگر نیز افتاح شود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه در استان تهران 22 مرکز نیکوکاری در حال فعالیت است، عنوان کرد: هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری، کمک و تسریع در خدمات رسانی به نیازمندان واقعی جامعه است.

وی ادامه داد: تجربه خوبی در این زمینه بوجود آمده، مساجد از قدیم محل عبادت و رفع برخی از مشکلات مردم توسط خیرین بوده، همکاری متقابل کمیته امداد امام خمینی(ره) با مساجد در شناسایی و تکمیل پرونده مستمندان حقیقی بسیار عالی بوده است.

غریب نواز بیان کرد: فرهنگ سازی انفاق از برنامه های اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) در کلیه مناطق در حال پیگیری است؛ در مراکز نیکوکاری مردم نیازمند خودشان مشکلات همشهریان خود را حل می کنند، در این مساجد و مراکز مردم می توانند به راحتی و سهولت تشکیل پرونده بدهند تا تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرند و خدمات خود را از همان مراکز نیکوکاری دریافت کنند.

همچنین سعید فلاح مدیر کمیته امداد شهرستان اسلامشهر بیان کرد: به منظور تبلیغ و ترویج سنت های حسنه اسلامی علی الخصوص انفاق، احسان، اکرام، شناسایی و جذب معتمدین و خیرین حقیقی محلی و بهره گیری از ظرفیت های آنان جهت تحقق اهداف پیش بینی شده و تشکیل امدادیاران محلی در راستای تسریع در شناسایی نیازمندان و سهولت در خدمت رسانی به این اقشار مراکز نیکوکاری در مسجد امام حسن(ع) واقع در شهرک قائمیه و مسجد ولیعصر(عج) واقع در شهر احمدآبادمستوفی آغاز به فعالیت کردند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: با شروع فعالیت این مراکز فضای همدلی و همکاری در محله ها، بسیج  امکانات محلی و تعامل مؤثر با خیرین و اعضای هیئت امنای مساجد موجب اطلاع رسانی در رفع مشکلات محرومین و برنامه ریزی مشترک با کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای اجرای سیاست های کلان این نهاد و ارائه خدمات مددکاری به محرومین با رویکرد توانمندسازی خانواده ها خواهد شد.

گفتنی است این دو مرکز نیکوکاری در تاریخ یکشنبه نهم شهریور جاری افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

کارگاه آموزشی ویژه بانوان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران برگزار شد

امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران کارگاه آموزشی ویژه بانوان در گروه های مختلف را با محوریت مثبت اندیشی و رویکرد معنویت مداری، آموزش معارف زندگی و چگونگی تعادل در ایفای نقش ها برگزار کرد.

احمد شریفی، مدیر امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران با اعلام این خبر اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای ارتقاء سطح آگاهی مددجویان دوره های آموزشی مختلفی را در طول سال برگزار می کند.

وی با اشاره به اینکه دوره های آموزشی این نهاد بر حسب نیاز و شرایط مددجویان برگزار می شود، تصریح کرد: این دوره با حضور دکتر کردی مشاور خانواده و متخصص تحلیل روابط متقابل برگزار شد.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد استان تهران با تأکید بر برگزاری دوره آموزشی گروهی ویژه بانوان مددجو در این استان بیان کرد: این دوره برای580 نفر از زنان سرپرست خانوار دارای فرزند، زنان مطلقه دارای شرایط ازدواج مجدد، دختران غیر محصل، مشمولین طرح های اشتغال و خودکفایی در روزهای اخیر با همکاری کمیته امداد شمالشرق تهران و شهرستان ری برگزار شده است.

شریفی با بیان اینکه این دوره با رویکرد های متفاوت برای هر گروه از بانوان برگزار شد، افزود: این دوره برای زنان مطلقه دارای شرایط ازدواج مجدد با رویکرد ترغیب به ازدواج مجدد، موفق و پایدار، تبیین نقش معنویت در سلامت روان، برای دختران غیر محصل مثبت اندیشی با رویکرد معنویت مداری، آموزش مهارت های زندگی از جمله توانایی برقراری رابطه مؤثر با دیگران، توانایی برقراری روابط بین فردی سازگارانه، توانایی آگاهی از خود، توانایی همدلی با دیگران، برای زنان سرپرست خانوار دارای فرزند نیز با رویکرد چگونگی تعادل در ایفای نقش های چندگانه، تربیت فرزندان، مدیریت اقتصاد خانواده و تدبیر معاش، مشمولین طرح های اشتغال و خودکفایی نیز با رویکرد اصلاح فرهنگ اقتصادی(رفتارهای مطلوب اقتصادی از منظر آموزه های دینی) و مدیریت خانواده(تدبیر معاش) بود.

این مسؤل همچنین از حضور مشاورین و کارشناسان آموزش خانواده در این دوره خبر داد و گفت: این دوره آموزشی برای آنان با رویکرد تبیین اصول آموزش در محدوده فعالیت های فرهنگی، تبیین اصول آموزش کاربردی مهارت های زندگی و تبیین راهکارهای برون رفت از آسیب های رایج موجود در استان برگزار شده است./966/

ارسال نظرات