۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۲۱۹۱۴۹
گلوبال ریسرچ:

آمریکا و عربستان عامل شکل‌گیری داعش هستند

خبرگزاری رسا ـ یک پایگاه خبری در گزارشی طرح سال 2006 آمریکا و عربستان سعودی را عامل شکل‌گیری و تأمین مالی گروه تروریستی داعش دانسته است.
داعش

 

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه «گلوبال ریسرچ» روز سه‌شنبه آمریکا و عربستان سعودی را عوامل اصلی ایجاد گروه تروریستی «داعش» خوانده و نوشت آمریکا در حالی اعلام می‌کند که قصد دارد با این گروه مبارزه کند، که در واقع خود عامل شکل‌گیری این معضل بوده است.

 

این گزارش کاندولیزا رایس، وزیر خارجه اسبق آمریکا را مبدع و طراح واقعی گروه تروریستی داعش خوانده و نوشته است: در خاورمیانه‌ای که با بحران شدیدی دست به گریبان است، با قدرت گرفتن داعش به مرحله بسیار عجیبی رسیده‌ایم. کشورهای اروپایی در حال پیروی از آمریکا در قبال ارسال تسلیحات به  اقلیم کردستان عراق هستند.

 

گلوبال ریسرچ می‌افزاید: آنها به بهانه کمک انسان دوستانه به اقلیت ایزدی در شمال عراق به دنبال ارسال کمکهای تسلیحاتی به اربیل هستند. آمریکا به دنبال استفاده از تهدید غیرعادی و خشونت‌های وحشیانه داعش برای ترمیم تصویر و وجهه صدمه دیده خود در خاورمیانه است و همزمان سعی در واجب نشان دادن حضور نظامی خود در منطقه دارد.

 

در ادامه این گزارش در مورد نحوه شکل‌گیری «داعش» آمده است: مبدع واقعی «دولت اسلامی» کسی جز «کاندولیزا رایس» وزیر خارجه پیشین آمریکا نیست. وی در سال 2006 و در جریان اوج درگیری و منازعه ایران و آمریکا همه کشورهای سنی عربی را به ایجاد «کمربند سنی» در واکنش به آنچه «کمربند شیعی» فراخواند. از همین رو به دولت لبنان کمک نظامی به منظور سد کردن و تحت کنترل قرار دادن حزب الله در لبنان اختصاص دادند. بندر بن سلطان از عربستان سعودی شروع به کار کرد.

 

نویسنده این گزارش در پایان آورده است: نتیجه اقدامات وی ایجاد گروه‌هایی چون جبهه النصره و «داعش» بود؛ گروه‌هایی که همچون قارچ برای مبارزه با بشار اسد در سوریه ایجاد و به این کشور روانه شدند. نتیجه طرح 2006 رایس ایجاد گروه داعش شد، گروهی که در کل دوران اسلامی سابقه نداشته است./982/د101/ک

ارسال نظرات