۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۶
کد خبر: ۲۱۹۱۷۴
حجت الاسلام تقوی:

اصولگرایان اجازه ندهند جریان های سیاسی بین شان تفرقه بیندازند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: اصولگرایانی که اختلاف سلیقه دارند و نمی توانند کنار یکدیگر باشند، نمی توانند امور کشور را به دست بگیرند.
حجت الاسلام تقوي رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، شامگاه گذشته، یازدهم شهریورماه، در نخستین نشست وحدت و همگرایی اصولگرایان لرستان که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: برای اثر گذاری در جامعه باید ابزار آن را فراهم کنیم.

وی افزود: کسی که می خواهد در آینده اثر گذار باشد باید بتواند از فرصت ها استفاده کند و انسجام و وحدت را به وجود آورد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این که یکپارچگی و انسجام بهترین راه اثرگذاری در جامعه است، به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر «شهید بهشتی یک ملت برای ملت ما بود» اشاره کرد و یادآور شد: شهید بهشتی یک نفر بود اما به اندازه ای اثر گذار و عظیم بود که به اندازه یک ملت بود.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که امام(ره) یک نفر بود اما امتی را زنده کرد، افزود: قدرت نفوذ امام (ره) سلاح نبود بلکه تسخیر قلب ها بود.  

وی در ادامه تصریح کرد: به اندازه ای که می خواهیم در جامعه اثر گذار باشیم باید بر توانایی خویش بیافزاییم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این که رهبر معظم انقلاب جریان اصولگرایی را وارد ادبیات جامعه کرد، یادآور شد: اصولگرایی یعنی این که کسی که معتقد است کشور باید بر محور ارزش های اسلامی و با محوریت ولایت فقیه اداره شود.

وی در ادامه با اشاره به روی کار آمدن دولت ها در دوران گذشته، بیان داشت: با توجه به گذشت یک سال از عمر دولت تدبیر و امید، هنوز برای مقایسه با دولت های پیشین زود است و باید زمان بیشتری سپری شود.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: اصولگرایانی که اختلاف سلیقه دارند و نمی توانند کنار یکدیگر باشند، نمی توانند امور کشور را به دست بگیرند.

وی با اشاره به سفر خود به 12 استان دیگر در رابطه با نشست وحدت و همگرایی اصولگرایان، افزود: می خواهیم شورای اصولگرایان را تشکیل و ساماندهی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی افزود: شما نشست های شهرستانی را در استان برگزار کنید و ما بدنه را حمایت می کنیم. 

وی در ادامه یادآور شد: جریان ایجاد وحدت بین اصولگرایان پشت صحنه و روی صحنه ای ندارد و ما با کسی قراردادی نداریم بلکه ایجاد وحدت از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است و این دغدغه ها انگیزه ما است.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه با بیان این که اصولگرایی را رهبر معظم انقلاب بیان کرده است و این بدان معنا است که جریان ارزش مداری است، خاطرنشان کرد: باید این ارزش ها را حفظ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این که مسائل سیاسی فراز و نشیب دارد، افزود: در این جریان ها باید اصول را ملاک قرار دهیم نه سلیقه ها را و زیر چتر اصول، کار را پیش ببریم.

 وی بیان داشت: اصولگرایی ظرفیت بالا و عمیقی است که اگر خوب مدیریت شود موج عظیمی در کشور ایجاد می کنیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: با حفظ انسجام و هوشیاری نگذاریم جریان ها بین اصولگرایان تفرقه بیاندازند./9459/پ202/ج

ارسال نظرات