۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۱۹۴۴۴
نماینده ولی فقیه در لرستان:

قیام 17 شهریور نشان دهنده استقامت و عزم ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به این که قیام 17 شهریور برای سرنگونی رژیم شاه صورت گرفت، گفت: این قیام نشانگر استقامت و عزم مردم ایران است.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در خطبه های نماز جمعه این هفته، با تبریک سالروز ولادت با سعادت امام رضا(ع)، گفت: امام رضا(ع) در سن 35 سالگی به مقام امامت رسید و در این دوران رنج و سختی های بسیاری را تحمل کرد و سپس به خراسال هجرت کردند.

وی با بیان این که امام رضا(ع) به عالم آل محمد لقب گرفتند، ابرازداشت: تبیین سیره علمی و عملی امام رضا(ع) در جامعه بسیار اهمیت دارد که باید مورد توجه نهادهای فرهنگی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) را بعد علمی آن حضرت بیان کرد و افزود: احادیث امام رضا(ع)، نشانگر بعد علمی ایشان است که باید برای نسل جوان بازگو شود. 

حضور مردم در صحنه موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به سالروز قیام خونین 17 شهریور و حضور مردم در صحنه که سبب پیروزی انقلاب شد، عنوان داشت: مردم در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی نقش اساسی داشتند.

وی در ادامه یادآورشد: رژیم شاه زمانی که متوجه شد توان مقابله با مردم را ندارد، با به گلوله بستن مردم قیام خونین 17 شهریور را به وجود آورد که نتیجه آن، سرنگونی رژیم شاه بود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که در قیام 17 شهریور خون های بسیاری ریخته شد، خاطرنشان کرد: ریختن خون شهدا اثر گذار بود که موجب موجب شکل گیری نظام جمهوری اسلامی شد.

وی در ادامه قیام 17 شهریور را نشان دهنده استقامت و عزم مردم ایران دانست و تصریح کرد: این اقتدار ایران اسلامی با رعایت اعتدال باید حفظ شود.

استقرار برخی ادارات و نهاد ها در هر استانی نشان پیشرفت است

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با بیان این که استقرار ادارات، نهاد ها و سازمان ها در هر استانی نشانه پیشرفت و توسعه آن استان است، گفت: استان لرستان با وجود جمعیت بالا و وسعت فراوان از وجود برخی ادارات و نهادها محروم است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه با اشاره به نبود سازمان اموال تملیکی در لرستان، یادآور شد: نبود آن موجب شده شاکی برای تکمیل پرونده خویش به استانی دیگر سفر کند که مشکلات بسیاری در این راستا به وجود می آید؛ بنابراین از مسؤولان انتظار داریم این مسأله را پی گیری کنند تا مشکلات مردم لرستان در این راستا برطرف شود.  

امام جمعه خرم آباد در ادامه با اشاره به مقابله مردم عراق در برابر رژیم صهیونیستی، بیان داشت: این مقابله و پیروزی عراق نقطه عطفی در تحولات عراق می باشد./9451/پ201/ب2

ارسال نظرات