۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۱۹۴۶۲

شیخ عیسی قاسم تبدیل مساجد به بوستان در بحرین را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین اقدام آل‎خلیفه در تبدیل یکی از مساجد این کشور به بوستان را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت که این اقدامات با ادعای اصلاح طلبی نظام مغایرت دارد.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد نسبت به تبدیل یکی از مساجد این کشور به بوستان به شدت واکنش نشان داد و گفت: آیا تبدیل مسجد الخمیس به بوستان و از بین رفتن ماهیت عبادی آن حسن نیت دولت را نشان می دهد؟ چگونه ممکن است مسجدی که اسم خدا و آیات قرآن در آن ذکر می شود به مکانی برای تردد همگانی حتی بت پرستان مبدل شود؟

 

وی افزود: دولت بحرین همانند سایر دولت ها دارای دغدغه هایی است اما اولویت بودن هدف قرار دادن ملت، تلاش برای جلوگیری از وحدت ملی، دشمنی با مقدسات و تاریخ ملت و به حاشیه راندن مردم بسیار نگران کننده است.

 

آیت الله عیسی قاسم به برخی جنایت های آل خلیفه اشاره کرد و اظهار داشت: آواره ساختن، لغو تابعیت، اعطای تابعیت به بیگانگان، فشار بر شعائر دینی، بازداشت هزاران شهروند، محرومیت مردم از مشارکت در نظام سیاسی، ایراد تهمت و الفاظ زشت و ناپسندیده از سوی رسانه ها، ضربه به اعتقادات، محو تاریخ، تعطیلی مراکز فکری و تعرض به موسسه ها از جنایت های نظام علیه ملت است.

 

رهبر شیعیان بحرین با اشاره به اینکه آل خلیفه جنگی همه جانبه علیه مردم به راه انداخته است، تصریح کرد: ما از ملتی یکپارچه در حال حاضر و در آینده سخن می گوییم و ظلم علیه جمعی از این ملت را ظلم علیه همه می دانیم. این جنایت ها با ادعای اصلاح طلبی و انتخابات عادلانه سنخیت ندارد و نظامی که مدعی تحقق این مسائل است نباید به چنین اقداماتی دست بزند.

 

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در بحرین، ادامه داد: تحصیل علم مسؤولیتی است که همه نسل ها آن را به دوش می کشند تا این مساله بسیار مهم رو به ضعف نرود. دانش آموزان و دانشجویان باید بدانند که هیچ عذر شرعی برای عدم تحصیل علم وجود ندارد./980/ب901/د

ارسال نظرات