۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۱۹۵۹۲

پاسخ منفی مسلمانان میانمار به پیشنهاد کمک از سوی القاعده

خبرگزاری رسا ـ انجمن مسلمانان میانمار به شدت اظهارات ایمن الظواهری، سرکرده القاعده را که در آن از تمایل خود برای راه‎اندازی شاخه‎ای فعال از این سازمان تروریستی در میانمار به بهانه کمک به مسلمانان این کشور سخن گفته بود، محکوم کرد.
مسلمانان ميانمار
 
به گزارش خبرگزاری رسا، انجمن مسلمانان میانمار به شدت اظهارات ایمن الظواهری، سرکرده القاعده را که در آن از تمایل خود برای راه‎اندازی شاخه‎ای فعال از این سازمان تروریستی در میانمار به بهانه کمک به مسلمانان این کشور سخن گفته بود، محکوم کرد. 
در این بیانیه آمده است: انجمن مسلمانان میانمار به شدت بیانیه تهدیدآمیز رهبر القاعده علیه میانمار را محکوم می کند.
 
انجمن مسلمانان میانمار در ادامه بیانیه خود خاطرنشان کرده است: مسلمانان میانمار که اقلیتی مظلوم در این کشور به شمار می روند هرگز هیچ گونه کمکی را از جانب سازمان های تروریستی نمی پذیرد.  
 
انجمن مسلمانان میانمار در بیانیه خود ضمن انتقاد از عملکرد داعش در عراق و سوریه تاکید کرد که "اقدامات غیرانسانی این گروه در تضاد کامل با تعالیم و اعتقادات اسلامی قرار دارد".
 
ایمن الظواهری، سرکرده 55 ساله القاعده چند روز پیش و در یک بیانیه ویدئویی از تمایل خود برای راه اندازی شاخه ای جدید از این سازمان تروریستی تحت عنوان "قاعده الجهاد" در میانمار با هدف گسترش جهاد در منطقه خبر داد.
 
انجمن مسلمانان میانمار که در شهر لندن، پایتخت انگلیس مستقر است همچنین از سکوت سازمان های مذهبی و احزاب سیاسی میانمار در قبال "پاکسازی نژادی" مسلمانان انتقاد کرد./990/ب902/ک
 
ارسال نظرات