۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۱۹۸۸۸
مدیر دیده‌بان اسلام هراسی انگلیس:

تهدید مسلمانان از سوی اسلام‌ستیزان در انگلیس افزایش یافته است

خبرگزاری رسا ـ هفته گذشته یک بانوی مسلمان در منزلش در پایتخت انگلیس به طرز فجیعی توسط یک جوان انگلیسی سر بریده شد اما به دلیل نحوه خاص کشته‌ شدنش جامعه انگلیس انگشت اتهام را به سوی مسلمانان نشانه رفت.
اسلام هراسي

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، پالمیرا سیلوا، بانوی 82 ساله مسلمان پنج‌شنبه گذشته در باغش در منطقه ادمونتون در شمال لندن توسط نیکولاس ساوادور، جوان 25 ساله انگلیسی، سر بریده شد.


عده زیادی به خاطر نحوه کشته شدن این زن مسلمان، معتقدند که این حمله به تقلید از سربریدن دو روزنامه‌نگار آمریکایی توسط داعش در عراق انجام شده و به همین دلیل مسلمانان مقصر این جنایات هستند.


فیاض مغول، مدیر سازمان دیده‌بان اسلام‌هراسی در انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه گاردین گفت: این سازمان در حال ثبت یک جهش ناگهانی در تعداد تهدیداتی است که علیه مسلمانان و مساجد در رسانه‌های اجتماعی و نیز خیابان‌های انگلیس صورت می‌گیرد.


وی افزود: تصور عموم این است که سربریدن مترادف مسلمان است. به همین خاطر وقتی که حتی این جانی مسلمان نیست و یک دیوانه مسلح است که ساکن مسلمان و حتی حیوانات را می‌کشد، باز انگشت اتهام به سمت مسلمانان نشانه می‌رود.


پلیس انگلیس اعلام کرد که این حمله ارتباطی به تروریسم نداشت و متهم پس از بهبودی و مرخص شدن از بیمارستان مجازات می‌شود.


مسلمانان در سراسر جهان به ویژه کشورهای غربی با صدور بیانیه‌ها و راه‌اندازی برنامه‌های مختلف سعی در معرفی ماهیت حقیقی اسلام و عدم وجود هرگونه ارتباط میان اسلام با تروریست‌هایی دارند که نام اسلام را برای رسیدن به مقاصد خود خدشه‌دار می‌کنند اما تأکید بر نام «دولت اسلامی» برای معرفی تروریست‌های داعش به‌ویژه از سوی رسانه‌ها و سیاستمداران منجر به افزایش چشمگیر اسلام‌هراسی شده است. /982/د102/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات