۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۱۹۹۰۳
در پی گسترش تظاهرات اعتراض آمیز؛

تعطیلی سفارت عربستان در صنعا

خبرگزاری رسا- عربستان سعودی در پی تشدید اعتراضات مردمی در یمن و وخامت اوضاع سفارت خود در این کشور را تعطیل و تمام کارکنان آن را به عربستان فراخواند.
تظاهرات يمن

 

به گزارش خبر گزاری رسا، روز گذشته دولت عربستان در پی تشدید اعتراضات مخالفان دولت یمن در استان صنعا  سفارت خود را در این کشور تعطیل و سفیر خود را فراخواند. در همین راستا خبر ها حاکی از آن است که این سفارت تا برقراری کامل امنیت و آرامش در یمن بسته خواهد ماند.

 

این در حالی است که مردم صنعا بار دیگر برای تحقق خواسته های خود مبنی بر بر کناری دولت و کاهش بهای سوخت تظاهرات مسالمت آمیزی برپا کردند که نیروهای نظامی و امنیتی با تیر اندازی و استفاده از گازهای اشک آور سعی در سرکوب این تظاهرات داشتند. بنا بر اعلام رسانه های داخلی یمن، در این درگیری‌ها یک نفر کشته و چند تن مجروح شدند.

 

در راستای توسعه دامنه اعتراضات، برخی انقلابیون نیز با برپایی چادرهای تحصن در نزدیکی وزارتخانه این کشور سعی کردند صدای اعتراض خود را به گوش دولت‌مردان برسانند.

 

این تظاهرات در پی سخنان عبدالملک الحوثی رییس جنبش انصارالله بود که که در بیانات خودآغاز مرحله نهایی و کوبنده حرکت انصارالله را اعلام کرده و افزود:جنبش انصارالله تا به تحقق رسیدن اهداف خود مبنی بر برکناری کامل دولت و کاهش قیمت سوخت و اجرا شدن مصوبات گفتگوی ملی دست از تظاهرات وتحصن بر نخواهد داشت.

 

گفتنی است تا به امروز طرح هایی از طرف شیوخ قبایل و شخصیت های بانفوذ یمن برای برون رفت از بحران به رییس جمهور ارایه شده که وی با بی توجهی به آنها سبب وخامت اوضاع و خشم مردم یمن  شده است./983/ب902/ک

ارسال نظرات