۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۲۱۹۹۱۴
نماینده خبرگان رهبری:

دولت در تعیین وزیر علوم و رؤسای دانشگاه ها دقت کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری دانشگاه ها را مهم ترین محور مقابله با جنگ نرم دشمنان دانست و گفت: با توجه به اهمیت این نهاد علمی، دولت باید در تعیین وزیر و رؤسای دانشگاه ها دقت کند.
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در نشست بصیرتی اساتید دانشگاه اظهار داشت: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر توجه جدی بر ترویج سبک زندگی اسلامی تأکید دارند، به این دلیل است که دشمن با شبکه‌های ماهواره‌ای در درون خانواده های ایرانی رسوخ کرده است.


وی با اشاره به این‌که سبک زندگی غربی هیچ سنخیتی با فرهنگ، آداب و رسوم همچنین اعتقادات ایرانی و اسلامی ملت مسلمان ایران ندارد، خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال جایگزینی ابتذال غربی به جای ارزش های اسلامی و مقدسات به وسیله شبکه های مفسد و منحرف ماهواره هستند.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که ایران اسلامی با جنگ تمام عیار رسانه‌ای غرب مواجه شده است، گفت: دشمن تلا
ش دارد تا اصول مسلم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و البته اصل ولایت مطلقه فقیه را زیر سؤال برده و آن را تضعیف کنند، چنانکه شبهه‌افکنی های صورت گرفته طی سالیان گذشته در این مسیر و هدف شوم بوده است.


آیت الله شبستری با بیان این‌که سبک زندگی غربی و ابتذال در جامعه اسلامی ایران آثار مخرب و جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: تبلیغ ضداسلامی هزاران شبکه ماهواره ای نشان دهنده حساسیت دشمنان نسبت به شعائر دینی و الهی است، از این رو باید قدرت رسانه‌ای و تبلیغی خود را ارتقاء دهیم.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح آثار مخرب استفاده از شبکه های ماهواره ای پرداخت و با تأکید بر ارتقای سواد رسانه ای عموم مردم اظهار داشت: به اذعان رسانه های غربی در برخی از ممالک غربی طلاق به اندازه یک سوم ازدواج ها افزایش و در هر دقیقه یک فقره تجاوز به عنف اتفاق می افتد.


وی با تأکید بر این‌که دشمنان به کمک شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی به دنبال قبح‌زدایی از گناهان و عادی‌سازی منکرات هستند، افزود: باید دانست که فریضه امر به معروف و نهی از منکر اگر در جامعه اسلامی تعطیل شود، هیچ ضمانتی برای اجرای دیگر احکام الهی نیست.


نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر نسبت به آثار شوم و مخرب شبکه های ماهواره ای بی توجه باشیم، عاقبتی بهتر از غرب نخواهیم داشت، چنانکه در سال های اخیر با افزایش آمار طلاق که از علل و تأثیرات ماهواره است، مواجه بوده ایم، رسانه های غربی بنیان خانواده های ایرانی را هدف قرار داده اند.


آیت الله شبستری دانشگاه ها را مهم ترین محور مقابله با جنگ نرم دشمنان دانست و گفت: با توجه به اهمیت این نهاد علمی، دولت باید در تعیین وزیر و رؤسای دانشگاه ها دقت کند. باید به هر نحو ممکن با ماهواره مقابله شود، تقویت رسانه های داخلی، ارتقای سطح معرفتی مردم و ترویج اسلام ناب محمدی از راهکارهای مهم مقابله با جنگ نرم دشمنان است.


گفتنی است، 33 دوره کارگاه مقابله با جنگ نرم و تهدیدات ماهواره برای پنج هزار نفر از اساتید دانشگاه سراسر کشور برگزار شده که از این تعداد 250 نفر کارشناس ماهواره و شبکه های تلویزیونی انتخاب شده اند تا با اطلاعات به روز و ادبیات علمی به مقابله با جنگ نرم بپردازند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات