۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۲۱۹۹۶۸
نماینده مجلس خبرگان:

اختلاف و تنش های سیاسی جلوی نقش آفرینی ایران در نظم جدید جهانی را می گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت حفظ وحدت و انسجام در همه آحاد جامعه و به ویژه سران نظام اسلامی، تصریح کرد: باید زمینه برای هم‎افزایی نیروها و کمک کردن به هم اجازه ندهیم برخی افراد با تخریب سبب ازبین رفتن پتانسیل وحدت در بین جامعه باشند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد واعظ موسوي

حجت‏الاسلام والمسلمین سید‏محمد واعظ‏ موسوی نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، گفت: معظم له فرمودند نظمی که بعد از جنگ جهانی اول و دوم در دنیا به وجود آمده بود در حال اضمحلال است.

وی با بیان اینکه باید جمهوری اسلامی مقتدرانه در این بی نظمی جهان نقش مهمی را اجرا کند، ابراز داشت: برای ایفای نقش در دنیای نوین باید در عرصههای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و علمی پایههای مستحکمی داشته باشیم تا بتوانیم نقش آفرینی خوبی در نظم دهی به این دنیای نوین داشته باشیم.

حجت‏الاسلام والمسلمین واعظ موسوی خاطرنشان کرد: اگر میخواهیم در این عرصهها پیشتاز و پیشگام باشیم و سهم بهسزایی در آینده تاریخ جهان داشته باشیم، لازم است که در ابتدا برای ساختار جمعیتی فکری اندیشیده شود و در تکثیر نسل که مورد توجه رهبر معظم انقلاب است همت گذارده و سیاستی را که اتخاذ شده با ایجاد تمهیدات مورد نیاز و پشتکار قوی به سرانجام رسانیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت حفظ وحدت و انسجام در همه آحاد جامعه و به ویژه سران نظام اسلامی، تصریح کرد: باید زمینه برای همافزایی نیروها و کمک کردن به هم فراهم شود و اجازه ندهیم برخی افراد با تخریب سبب از بین رفتن پتانسیل وحدت در بین جامعه شوند.

وی با بیان اینکه باید مؤسسات دانش بنیان و مراکز علمی را تقویت و تکثیر کنیم، ابراز داشت: باید از دانشمندان، نخبگان، فرهیختگان و مغزهای متفکری که به عنوان نعمتهای الهی در اختیار این آب و خاک است حمایت مناسبی انجام دهیم و با اتخاذ سیاستهای پشتیبانی از نخبگان جلوی فرار آنها را بگیریم تا بتوانیم با در اختیار قرار دادن امکانات از افکار و اندیشههای آنها استفاده کنیم.

حجت‏الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با تأکید بر اهمیت زیر ساختهای مهم فرهنگی که شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده است، ابراز داشت: باید به این زیر ساختها و قوانین جامعه عمل بپوشانیم تا این مصوبات از مرحله تصویب به مرحله عملیاتی شدن وارد شوند و به اجرا درآیند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید کاری کنیم که جایگاه فرهنگی، دینی و اسلامی ما در جهان نوین دیده شود، خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید بتواند جایگاه خود را در تمام عرصههای بینالمللی پیدا کند و با استفاده کردن از همه سازوکارها و تمام ظرفیتهای داخلی و خارجی و با اجرای دقیق و صحیح اصل 44 برمبنای سیاستهای تبیین شده اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، بتوانیم پایههای محکم اقتصادی را ایجاد کنیم.

حجت‏الاسلام والمسلمین واعظ موسوی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید در ارتقای علم، معنویت، فرهنگ، اقتصاد و تکثیر متناسب نسل بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم و در نظم نوین جهانی نقش خوبی را ایفا کنیم./922/ت302/ج

 

ارسال نظرات