۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۲۰۰۰۰
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

ریشه اختلاف مسلمانان را باید بیرون از جهان اسلام جست‌وجو کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر جست‌وجو ریشه مشکلات و اختلافات مسلمانان در بیرون از جهان اسلام، یهودیان را دشمنان قسم خورده اسلام دانست.
آيت الله محمد جواد فاضل لنکراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) پیش از ظهر امروز در دیدار شیخ احمد محمود کریمه، مسؤول فقه مقارن دانشگاه الازهر مصر به بررسی مشکلات جهان اسلام پرداخت و وهابیت، جریان‌‌های تکفیری‌ و داعش را از مشکلات اساسی جامعه اسلامی برشمرد.

 

وی گفت: علمای مذاهب اسلامی در درجه نخست باید به نتیجه واحدی درباره ریشه اساسی مشکلات جهان اسلام رسیده و سپس درباره جریان‌های موجود و مشکلات آن‌ها برای جهان اسلام بحث و گفت‌وگو کنند.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تأکید بر این‌که گروه‌هایی همانند وهابیت و داعش از سوی سازمان‌های امنیتی کشورهای مخالف اسلام حمایت و پشتیبانی می‌شوند، بیان داشت: وهابیان و داعشی‌ها جامد الفکر و عمل کنندگان به رأی خودجوش در میان امت اسلامی به وجود نیامده‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که سازمان‌های امنیتی خود اعتراف کرده‌اند از سال 2006 طراحی ایجاد گروهک تروریستی داعش را دنبال کرده و امروز نیز از آن‌ها حمایت می‌کنند.

 

ریشه اختلاف مسلمانان را باید بیرون از جهان اسلام جست‌وجو کرد

آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این‌که علمای جهان اسلام باید به نتیجه واحدی رسیده و مسلمانان را از خطر این‌ گروه‌ها آگاه کنند، عنوان کرد: بنده معتقدم بسیاری از اختلافات میان علمای شیعه و اهل‌سنت در طول تاریخ ریشه در بیرون از جامعه اسلامی دارد.

 

وی تأکید کرد: اگر فکر کنیم که ریشه اختلافات مسلمانان در داخل است به نتیجه غیر صحیحی خواهیم رسید؛ باید بدانیم که یهودیان و دشمنان اسلام همواره به دنبال ایجاد اختلاف میان مسلمان بوده و هستند.

 

اعتقاد شیعه به تحریف قرآن حربه دشمن برای ایجاد اختلاف است

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در ادامه سخنان خود با اشاره به تهمت و بهتان برخی درباره اعتقاد شیعیان به تحریف قرآن کریم، طرح این‌گونه مسائل را حربه دشمنان برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان خواند.

 

وی یادآور شد: هیچ یک از مراجع تقلید، علما و بزرگان شیعه قائل به تحریف قرآن کریم نبوده و نیستند؛ در حالی که دشمنان برای ایجاد اختلاف صدها کتاب درباره قائل بودن شیعیان به تحریف قرآن نوشته‌اند.

 

آیت‌الله فاضل لنکرانی اظهار داشت: حتی استدلال تمام صحابه و بزرگان اهل‌سنت به قرآن کریم با استدلال اهل‌بیت(ع) به کلام‌الله قابل مقایسه نیست و این بهترین دلیل برای اعتقاد شیعیان به قرآن واحد در میان مسلمانان است.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، تمسک به اهل‌بیت(ع) را تنها راه حفظ وحدت جهان اسلام، حل مشکلات مسلمانان و مقابله با توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان خواند و گفت: مسلمانان باید برای حفظ اسلام و مقابله با دشمنان حول محور عترت گردآیند؛ چرا که اهل‌بیت(ع) براساس حدیث ثقلین برای جمیع امت اسلامی هستند.

 

آمادگی مرکز فقهی ائمه اطهار برای همکاری با الازهر

آیت‌الله فاضل لنکرانی از آمادگی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برای همکاری با الازهر خبر داد و بیان داشت: ما به الازهر و علمای آن امید داریم؛ باید علمای قم و الازهر جلسات متعددی برای بررسی و حل مشکلات مسلمانان با یکدیگر داشته باشند تا سخنان عترت رسول‌الله(ص) اجرایی و عملی شوند.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) همچنین از علمای اهل‌سنت به ویژه شیخ احمد برای حضور در این مرکز فقهی جهت پاسخگویی به پرسش‌های محققان درباره مقاصد شرعیه دعوت کرد و گفت: سخنان شما برای علمای تشیع و اهل سنت امیدوار کننده و نوید بخش است و بنده از شما برای حضور در جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنم./993/پ202/ج

ارسال نظرات