۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۲۰۰۵۲
فضل الله تأکید کرد؛

لزوم حفظ وحدت و انسجام برای مقابله با رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت گفت: اصرار و تاکید جهان اسلام بر مسایل فلسطین برای مخالفت با اعمال وحشیانه رژیم صهیونیستی و یاری مظلومان فلسطینی است.
فضل الله

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله خطیب جمعه بیروت در همایش علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین که در تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: ایده برگزاری چنین همایشی از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بسیار خوب و به موقع بود. این همایش می تواند مسایلی همچون وحدت و فلسطین را مود برسی قرار دهد.

 

وی تنها راه تقابل با صهیونیست را حفظ وحدت اسلامی دانست و افزود: امروزه جهان اسلام بزرگترین چالش ها را پشت سر می گذارد. پیروزی در این چالش ها تنها با حفظ وحدت و انسجام مسلمانان امکان پذیر است. یکپارچگی در میان مسلمانان توطئه های رژیم صهیونیستی را خنثی می کند.

 

این روحانی لبنانی تصریح کرد: برخی افراد برای حذف مسئله فلسطین از اولویت های جهان اسلام در حال تلاش و کوشش هستند. آن ها می خواهند با فراکنی به مسائل و بحران های داخلی مسئله فلسطین را به فراموشی بسپارند و مسئله وجودی رژیم صهیونیستی را مجهول سازند. یکی از آموزه های ما در دین اسلام، این است که ظلم را نپذیرفته و به فریاد مظلومان برسیم.

 

وی یادآور شد: اصرار و تاکید جهان اسلام بر مسایل فلسطین برای مخالفت با اعمال وحشیانه رژیم صهیونیستی و یاری مظلومان فلسطینی است. این رژیم منشا فتنه های بسیاری برای جهان اسلام است و نماینده غرب و شرق در منطقه برای دست یابی به منابع مختلف مسلمانان است. فلسطین جایگاه بسیاری از مقدسات دین اسلام است.

 

حجت الاسلام فضل الله در خاتمه با بیان این‌که مسؤولیت بزرگی بر دوش علما اسلام در جهت حمایت از مقاومت فلسطین وجود دارد، تصریح کرد: ما باید وحدت را در ریشه های امت اسلامی نهادینه سازیم و اتحاد را در جهان اسلام تقویت کنیم. باید در کنار مقاومت فلسطین بوده و به مقاومت اسلامی که عزت را برای مسلمانان به ارمغان آورده کمک کرده و بر قدرت آن بیفزاییم./9598/ب202/د

ارسال نظرات