۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۲۰۱۴۱
رهبر شیعیان پاکستان مطرح کرد؛

استفاده از پدیده تکفیر برای مقابله با موج انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان پاکستان گفت: می توان با تأسیس اتحادیه ای از مذاهب مختلف، با حربه تکفیریت به مقابله پرداخت.
حجت الاسلام سيد ساجد نقوي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علامه سید ساجد نقوی در دومین روز همایش بین المللی علمای مقاومت در حمایت از فلسطین با بیان این‌که بسیاری از سازمان‌های به اصطلاح اسلامی از مقاومت فلسطین حمایت نکردند، افزود: مردم پاکستان برای حمایت از فلسطین آمادگی کامل دارند. مردم شبه قاره هند از گذشته علاقه ویژه ای به فلسطین داشته اند.

وی با تأکید بر این‌که حمایت از قضیه آزادی فلسطین و حمایت از مقاومت اسلامی بر تمام دولت های اسلامی واجب است، تصریح کرد: دولت پاکستان از آغاز تأسیس خود همواره بر این‌که اسرائیل رژیمی غاصب و اشغالگر است تأکید داشته است اما استعمارگران در برهه ای از زمان این رویه را تغییر داده و قصد همراهی با صهیونیسم را داشتند.

رهبر شیعیان پاکستان در ادامه یادآور شد: عناصر استعمارگر برای جلوگیری از گسترش موج انقلاب اسلامی ایران، برای اولین بار از حربه ای به نام تکفیر در افغانستان استفاده کرده و اقدامات وحشیانه بسیاری در آنجا به نمایش گذاشتند. پدیده تکفیر نخستین بار با ایجاد گروههای تروریستی تکفیری در این کشور به وجود آمد.

وی وحدت شیعه و سنی را عاملی مؤثر در مبارزه با تکفیر دانست و افزود: می توان با تأسیس اتحادیه ای از مذاهب مختلف، با پدیده تکفیر به مقابله پرداخت. اکنون می توانیم بگوییم علی رغم وجود گروه‌های تروریستی، تکفیری مشکلات و اختلافات بین شیعه و سنی ریشه ندارد و پیروان شیعه و سنی زندگی مسالمت آمیزی دارند./9598/پ202/ک

ارسال نظرات