۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۲۲۰۱۴۷
یکی از علمای عراقی:

هدف آمریکا از مبارزه با داعش هدف قرار دادن مقاومت است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراق با اشاره به اینکه آمریکا هیچ اهمیتی به وجود تروریسم در عراق ندارد، اظهار داشت که آمریکا به بهانه مبارزه با داعش درصدد هدف قرار دادن مقاومت است.
شيخ جواد خالصي از علماي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جواد الخالصی از علمای عراق در همایش علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین که در تهران در حال برگزاری است، از تسلط داعش بر چندین شهر این کشور ابراز تأسف کرد و گفت: چگونه ممکن است گروهی کوچک بتواند بر ده ها هزار نیروی نظامی فائق آید؟ این نشان می دهد که سقوط این شهرها کاملا توطئه بوده است.

 

وی افزود: کارشناسان نظامی می گویند اگر نیروهای امنیتی تنها با تیربار به مصاف تروریست ها می رفتند، می توانستند بیش از دو ماه مقاومت کنند، اما آنها با وجود سلاح سنگین، شهرها را در اختیار داعش قرار دادند.

 

حجت الاسلام خالصی بر عدم وجود جنگ مذهبی در عراق تأکید کرد و اظهار داشت: جنگ عراق کاملا سیاسی است. عراقی ها همانگونه که لبنانیان و فلسطینیان در برابر صهیونیست ها مقاومت کردند، به نبرد با اشغالگران پرداختند، ولی یکی از سیاستمداران عراقی در اوج جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان در کنگره آمریکا اظهار می کند که ما با آمریکایی ها در جنگ با تروریسم شریک هستیم.

 

این روحانی عراقی با اشاره به اینکه دشمن درصدد طایفه ای جلوه دادن نزاع در این کشور است، ادامه داد: نباید متوهم شد که مقاومت در عراق به یک گروه، مذهب یا گروه تروریستی وابسته است، همان اتهاماتی که به مقاومت فلسطین وارد کردند هم اکنون علیه عراقی ها روا می سازند.

 

وی ادعای مبارزه آمریکا با داعش را پوچ خواند و تصریح کرد: آمریکا در حالی می خواهد ما را از تروریسم نجات دهد که خودش تروریسم را به وجود آورد. آمریکا تنها درصدد هدف قرار دادن مقاومت است و هیچ اهمیتی به وجود تروریسم در عراق ندارد.

 

حجت الاسلام خالصی تأسیس مجمع علمای اسلام را خواستار شد و اظهار داشت: حضرت آیت الله خامنه ای پیش از عمل جراحی جمله ای گفتند که واقعا بر دل می نشیند. ایشان فرمودند که مصلحت علیای جهان اسلام در وحدت است.

 

وی در پایان تأکید کرد: داعش ساخته دشمنان برای هراساندن مسلمانان است اما ما از داعش نمی ترسیم و با همه توان در برابر آن ایستادگی می کنیم./980/ب201/د

ارسال نظرات