۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۲۲۰۲۴۵

هیأتی از ایزدیان عراق با آیت الله سیستانی دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ هیأتی از ایزدیان عراق پس از دیدار با حضرت آیت الله سیستانی، مواضع این مرجع تقلید را در اوج انسانیت توصیف کرد.
آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، هیأتی از ایزدی های عراق امروز با حضرت آیت الله سید علی سیستانی در نجف اشرف دیدار کرد.

 

صائب خضر نایف، رییس طایفه ایزدی ها پس از دیدار با این مرجع تقلید در کنفرانس خبری گفت: سلام و درود خود و فرزندان طایفه ایزدی را به مرجعیت دینی به دلیل همبستگی و مواضع صادقانه با این طایفه که مورد کشتار و ربوده شدن قرار می گیرند، به ایشان اعلام کردیم.

 

وی افزود: حضرت آیت الله سیستانی در بسیاری از موارد با ما همفکر بود و از آنچه شهروندان ایزدی متحمل می شوند، آگاهی کاملی داشت. گروه تروریستی داعش بیش از 400 دختر را ربوده است و از این مرجع تقلید، عشایر و دولت خواستیم برای آزادی آنان و یاری آوارگان تلاش کنند.

 

سعید بیگ مراد از اعضای این هیأت و از پژوهشگران یکی از دانشگاه های آلمان نیز خاطرنشان ساخت: حمله نسل کشی علیه ایزدیان به کشته شدن بیش از 3 هزار تن، ربوده شدن 5 هزار نفر و آوارگی 400 هزار شهروند انجامید. دختران ایزدی در بند داعش هستند و مورد تعرض قرار می گیرند و برخی از آنان نیز در بازار موصل و سوریه به فروش می رسند.

 

وی از مواضع حضرت آیت الله سیستانی تقدیر و تشکر کرد و گفت: این مرجع تقلید در اوج انسانیت قرار دارد، اطلاع کامل وی از مصائب ما سبب اطمینانمان شده است. حضرت آیت الله سیستانی تأکید کرد که «ایزدیان امانتی بر گردن ما هستند».

 

سعید بیگ ادامه داد: این سخنان نشان داد که ایشان هیچ تفاوتی میان مسلمان و مسیحی و ایزدی قائل نیست، هزاران هزاران ایزدی خود را برای سفر به اروپا آماده می کردند ولی سخنان حضرت آیت الله سیستانی نقشه راه بقای ما در کشور به شمار می آید./980/ب902/د

ارسال نظرات