۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۲۲۰۲۷۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

نقش خانواده در تربیت فرزند قابل جایگزینی نیست

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که امروز خانواده ها نقش خود را به نهادهای عمومی همچون رسانه، آموزش و پرورش و فرهنگ عمومی سپرده اند، گفت: البته ما معتقد نیستیم که این نهادها نباید رسالت های خودشان را ایفا کنند ولی اعتقاد داریم این ها باید کمک کنند نهاد خانواده پویا و توانمند شود.
مرويان حسيني

حجت الاسلام محمود مرویان حسینی، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد درباره تأثیر فضای مجازی در خانواده گفت: در مقوله تربیت فرزندان نباید نقش خود خانواده ها را از یاد ببریم؛ امروز خانواده های ما در تربیت فرزندان  ناتوان شده اند.

 

وی با بیان این که در واقع امروز خانواده ها نقش خودشان را به نهادهای عمومی همچون رسانه، آموزش و پرورش و فرهنگ عمومی سپرده اند، افزود: البته ما معتقد نیستیم که این نهادها نباید رسالت های خودشان را ایفا کنند ولی معتقدیم این نهادها باید کمک کنند که نهاد خانواده پویا و توانمند شود.

 

حجت الاسلام مرویان حسینی با اشاره به تفاوت های تربیت دختر و پسر در فضای خانواده، تصریح کرد: دو ویژگی اصلی دختر در فضای خانواده، نشاط و جذابیت و دیگری مسؤولیت پذیری است که این دو ویژگی باید توسط مادران باعزت نفس بالا به دختران منتقل شود.

 

وی افزود: اگر بخواهیم جامعه ای پیشرو داشته باشیم باید خانواده ای پویا و پایدار داشته باشیم  و لازمه خانواده پایدار، مردان و زنانی است که نقش و مسؤولیت خود را همچنان موثرترین فرصت برای تدبیر ذهن و ضمیر و روان  فرزندانشان بدانند.

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: مادران نباید گسست نسلی را بپذیرند و نخبگان و برنامه ریزان و رسانه و حکومت نیز می بایست تلاش کنند که مادران هم مدل دختران شوند که فاصله زیادی از آن ها نگیرند  چرا که  اگر دختران ما در فضای خانواده برای پدران و برادران خودشان جذاب و برای مادر افتخار آمیز باشند و بتواند با فضاسازی های نسبی زیبایی های خودشان را بروز بدهند، دیگر احساس نیازبه نگاه های هوس آلود دیگران در فضای بیرون از خانه نمی کنند.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که این اتفاقات کمتر در خانواده های ما می افتد، تصریح کرد: فرزندان ما مجبور می شوند که به فضای زندگی دوم خود پناه ببرند وزندگی اول که همان فضای با نشاط و دارای احساس مسؤولیت و فضای خانواده اصیل است را ترک می کنند و به فضای زندگی دوم پناه که همان شبکه های اجتماعی، موبایل، تبلت و فضاهای دوستی ناسالم است پناه می برند.

 

وی ادامه داد: در این صورت با آسیب های اجتماعی مانند طلاق،اعتیاد و پایین آمدن سن مصرف سوء مواد مخدر و ناهنجاری های اجتماعی  مواجه می شویم که طبق آمار،  بیشتر طلاق ها در سه سال اول زندگی اتفاق می افتد بدین معنا که پسر و دختر ما بدون آشنایی کافی ازدواج کرده اند که اگر با مهارت بیشتری ازدواج می کردند ازدواج های موفق تری را سامان دهی می کردند.

 

حجت الاسلام مرویان حسینی افزود: به نظر می رسد نقش خانواده باید به رسمیت شناخته شود و همگان کمک کنند که خانواده توانمند و مقتدر شود و از سویی مادر توانایی همپایی با  فرزندانش را داشته باشد./934/ت302/ب5

 

ارسال نظرات