۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۲۲۰۳۰۰
رییس عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش:

اراده جدی برای اجرای قانون عفاف و حجاب وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام اکرمی با اشاره به لزوم همسویی نهادها در مسیر فرهنگ‌سازی، گفت: وقتی تلویزیون ما ساعت 12 شب خانمی را برای خواندن خبر پشت شبکه خبر می‌گذارد نتیجه‌اش این می‌شود که هرچه می‌گوییم هیچ تأثیری ندارد؛ در آن ساعت شب اگر او همسر و بچه دارد باید در کنار همسر و فرزندان خود باشد.
حجت الاسلام اکرمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی شب گذشته در جلسه پرسش و پاسخ در حاشیه جلسه بزم اندیشه در مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی به سؤالاتی در خصوص قانون عفاف و حجاب، موانع به وجود آمده در مسیر اجرای این قانون، امربه‌معروف و نهی از منکر و فرهنگ‌سازی در سبک زندگی پاسخ گفت.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی عملکرد در موضوع حجاب، بیان داشت: در سال 84 کمسیون فرهنگی قانونی را به نام عفاف و حجاب ارائه کرد که شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز آن را تصویب کرد؛ آقای دکتر احمدی‌نژاد در سال 84 قانون را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ کرد و در  سال 85 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته شد و به وزارت کشور داده شد.

اراده جدی برای اجرای قانون عفاف و حجاب وجود ندارد

رییس عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش ادامه داد: در این قانون 24 دستگاه برای اجرایی کردن این قانون مسؤول شده‌اند که باید گفت ظرف این 8 سال، یک اراده جدی برای اجرای این قانون  وجود نداشت؛ در سال 88 فتنه را بهانه کردند و بعد می‌گویند دستگاه‌ها باید به وظایف خود عمل کنند و بعد هم می‌گویند باید اقناعی و فرهنگی عمل کرد.

وی ادامه داد: کسی مانع کار اقناعی و فرهنگی نیست، هرگونه می‌خواهید عمل کنید اما این قانون را اجرا کنید؛ وارد بانک و شهرداری می‌شویم خانم‌ها باید حجاب داشته باشند و فضای کاری خانم‌ها و آقایان باید جدا باشد یا نه؟

دبیر جامعه وعاظ تهران یادآور شد: چرا در داروخانه که می‌رویم باید لوازم‌آرایشی فروخته شود؟ اولین کسی که در قرآن می‌گوید بی‌حجابی را به وجود آورد ابلیس است؛ می‌گوید لباس برای شما پوشش، مصونیت و منزلت می‌دهد و او می‌خواهد این را از انسان بگیرد.

فقط بگویید و رد شوید

وی در خصوص مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر گفتند فقط بگویید و رد شوید، ما همین امربه‌معروف  نهی از منکر زبانی را دریغ می‌کنیم، از این‌طرف یکی می‌گوید ماهواره 70 درصد افکار را شکل می‌دهد و به او الگو می‌دهد و از طرفی هم راهی برای آن ارائه نمی‌شود.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: مسافران سفر به مشهد در بدحجابی دست‌کمی از مسافران سفر به کیش ندارند؛ امربه‌معروف و نهی از منکر ایمان و اراده می‌خواهد، اراده عمومی؛ مقام معظم رهبری فرمود اقتصاد، فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی؛ یعنی همه باهم باید تلاش کنیم.

فرهنگ‌سازی از خانه آغاز می‌شود

وی، سازنده فرهنگ جامعه را خانه عنوان کرد و ادامه داد: باور من این است که فرهنگ را باید از خانه شروع کنیم، مگر آموزش‌وپرورش و آموزش عالی چقدر بر فرزند ما اشراف دارند؟ فرهنگ‌سازی باید از خانه شروع شود و پس‌ازآن آموزش‌وپرورش، آموزش عالی و جامعه.

رییس عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش، لزوم فرهنگ‌سازی و تأثیر آن را همسویی تمام نهادها دانست و بیان داشت: وقتی تلویزیون ما ساعت 12 شب خانمی را برای خواندن خبر پشت شبکه خبر می‌گذارد نتیجه‌اش این می‌شود که هرچه می‌گوییم هیچ تأثیری ندارد؛ در آن ساعت شب اگر او همسر دارد باید در کنار همسر خود باشد و اگر بچه دارد باید در کنار فرزندان خود باشد.

30 هزار مسجد کشور بدون امام جماعت

وی تأکید کرد: دولت، سازمان تبلیغات و وزارت فرهنگ که زیرمجموعه دولت هستند وظیفه‌دارند؛ ما 800 نماز جمعه و 50 هزار مسجد داریم اما 30 هزار مسجد ما امام جماعت ندارند؛ باید از این ظرفیت‌ها برای فرهنگ‌سازی استفاده کنیم، همه باید دست‌به‌دست هم دهیم، هم‌نهادهای مسؤول، هم میز خطابه نماز جمعه و هم روزنامه‌ها کشور.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با تأکید بر این‌که برای فرهنگ شدن یک موضوع باید آن را به زبان آورد و متذکر شد، خاطرنشان کرد: قرآن کریم 278 بار کلمه ذکر را به‌کاربرده است و یادآور می‌شود که باید موضوعات را ذکر کنیم تا از یادمان نرود اما همواره ما با دو آفت مواجهیم، تملق و رودروایسی دو آفتی است که انسان را از پای درمی‌آورد./9315/202/ع

ارسال نظرات