۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۲۲۰۳۵۶

حماس خواستار آغاز به کار فوری دولت وفاق ملی در غزه شد

خبرگزاری رسا ـ عضو برجسته دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس از دولت وفاق ملی فلسطین به نخست وزیری رامی حمد الله خواست که با حضور در نوار غزه مسؤولیت‎های خود را بر عهده بگیرد.
موسي ابو مرزوق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، موسی ابو مرزوق عضو برجسته دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در جریان کنفرانس مطبوعاتی که پس از نشست سیاسی با اندیشمندان و شخصیت‌های برجسته غزه برگزار شد، تصریح کرد که دولت وفاق ملی باید مسؤولیت‌های خود در نوار غزه را بر عهده بگیرد تا بتواند تمامی اختیارات خود به ویژه در زمینه بازگشایی گذرگاه‌ها و بازسازی خرابی‌ها را عملی کند.

 

وی ضمن استقبال از تشکیل کمیته 5 نفره از سوی کمیته مرکزی جنبش فتح برای گفتگو با حماس از دولت فلسطین خواست که زمینه انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه را تسهیل ببخشد.

 

ابو مرزوق خاطر نشان کرد که ما از محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین می‌خواهیم که مفاد توافق قاهره را اجرایی کند و از کادر موقت رهبری سازمان آزادی بخش فلسطین نیز می‌خواهیم که با تشکیل جلسه مسؤولیت‌های خود را بر عهده بگیرد.

 

وی همچنین بر لزوم تکمیل دیگر پرونده‌های آشتی ملی و امضای معاهده رم از سوی عباس به منظور فراهم شدن زمینه تعقیب و محاکمه مقامات جنایتکار صهیونیستی در دادگاه‌های بین المللی تاکید کرد.

 

ابو مرزوق در واکنش به اخبار برخی رسانه‌های گروهی درباره جنگ رسانه‌ای میان جنبش‌های فتح و حماس تاکید کرد که حماس قصد حل اختلافات خود با جنبش فتح در رسانه‌ها را ندارد.

 

وی افزود: از جمله مهمترین مسؤولیت‌های دولت وفاق ملی یکپارچه سازی موسسات کرانه باختری و باریکه غزه و بسترسازی برای برگزاری انتخابات است.

 

این عضو دفتر سیاسی حماس درباره آتش بس با رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت که جنبش حماس و گروه‌های مقاومت تا زمانی که طرف صهیونیستی به تعهداتش پایبند باشد، به این توافق متعهد خواهند بود و علاوه بر این، قرار است کنفرانس حمایت مالی از بازسازی غزه در تاریخ 12 اکتبر آینده در قاهره برگزار شود.

 

ابو مرزوق در پایان تاکید کرد که مقادیری کمک مالی به سازمان ملل تحویل داده شده است که قرار است با استفاده از آن‌ها روند بازسازی غزه شروع شود و بحث‌هایی درباره توسعه گذرگاه بیت حانون ایرز به منظور تردد کالا و مسافر از آن مطرح شده است./994/د102/ک

ارسال نظرات