۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۲۲۰۴۲۵

آغاز نشست ضد تروریسم در عربستان

خبرگزاری رسا ـ اجلاس مبارزه با تروریسم در جده با حضور وزیر امور خارجه جدید عراق و وزرای خارجه 11 کشور دیگر آغاز به کار کرد.
آغاز نشست ضد تروریسم در عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ، نشست وزرای خارجه 12 کشور که عبارت اند از کشورهای عربستان، بحرین، امارات متحده عربی، قطر، عمان،کویت، اردن، مصر، ترکیه، عراق و آمریکا، امروز در جده آغاز شد.

 

با حمله گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش و افزایش بیم کشورهای عربی از احتمال حمله این گروهک به کشورهای دیگر منطقه از جمله عربستان و اردن، این نشست قرار است راهکارهای مبارزه با تروریسم بین المللی در منطقه را بررسی کند.

 

وزیر خارجه آمریکا امروز برای حضور در این نشست وارد جده شد و با وجود اینکه پیشتر خبری درباره حضور ابراهیم جعفری وزیر خارجه جدید عراق نیز در این نشست گزارش نشده بود، رسانه‌های خبری اعلام کردند که عربستان از جعفری نیز برای حضور در این نشست دعوت به عمل آورده است.

 

نشست جده به تبع طرح «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا برای مبارزه با داعش برگزار می‌شود.

 

تا پیش از این و در طول سه سال بحران سوریه، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان و قطر از گروه‌های معارض مسلح دولت سوریه که دمشق آنها را تروریست خوانده بود حمایت مالی وتسلیحاتی می‌کردند.

 

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای شمار زیادی از افرادی که مورد حمایت عربستان بوده‌اند اکنون در صفوف داعش به سر می‌برند و عربستان نیز بیشترین میزان صادرات تروریست به جهان را دارد./1321/د102/ک

ارسال نظرات