۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۲۲۰۵۰۹
امام جمعه دبی:

آیت الله خامنه‎ای پرچمدار اسلام ناب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دبی برای سلامتی رهبر معظم انقلاب اسلامی دعا کرد و گفت: آنچه در مقابل کفر و الحاد و استکبار جهانی ایستاده، اسلام ناب منطقی است که پرچمداری آن به دست حضرت آیت الله خامنه‎ای است.
حجت الاسلام سيد محمود مدني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمحمود مدنی، امام جمعه دبی در خطبه های نماز این هفته که در محل مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، خطاب به مدیران و اساتید گفت: از مهمترین واجبات برای ما، استخدام همه امکانات در مسیر تربیت نسل جدید به عنوان سرمایه های امت اسلامی و آینده سازان اسلام است.

 

وی افزود: بر همین اساس است که ائمه اطهار(ع) ما را نسبت به توجه و تلاش در تربیت فرزندان و خصوصا جوانان سفارش کرده اند؛ امام صادق(ع) به یکی از شاگردان خود به نام محمد بن نعمان فرمودند: «علیک بالأحداث فأنّهم اَسرع فی الخیرات؛ بر تو باد به آموزش جوانان چرا که آنان در خیرات پیشتاز هستند».

 

جوانان در امور دینی پیشتاز هستند

 

حجت الاسلام مدنی ادامه داد: به رغم تصور رایج که فکر می کنیم جوانان بیشتر در پی لهو و لعب و مخالفت با امور دینی هستند، روایات تأکید دارند که جوانان به شرط آن که به شیوه صحیح تربیت شده باشند، نسبت به حرکت های معنوی و امورات خیر، گرایش بیشتری دارند چنان که امروز نیز، جوانان در ساحت دفاع از دین و قیام های اسلامی پیشتاز هستند.

 

نماینده ولی فقیه در امارات اظهار کرد: از سوی دیگر شاهد توطئه ها و برنامه های هدفمند استکبار جهانی و دشمنان اسلام برای انحراف جوانان و نسل جدید از دین و عقاید اسلامی هستیم که این امر مسؤولیت مدیران جامعه را برای حفظ و تربیت صحیح جوانان بیشتر می کند.

 

حجت الاسلام مدنی ادامه داد: امروز نیز فرقه های انحرافی که در فرهنگ سازی برای جوانان بر ما سبقت گرفته اند، کم نیستند. بنابراین بر تک تک علما، اساتید، روحانیان  و مدیران فرض است که از آنچه ایشان را در مسیر آموزش و ارائه اطلاعات دینی به نسل جدید یاری می کند، دریغ نکنند.

 

کسانی که برای دفاع از دین زبانشان بسته است، مردگان زنده نما هستند

 

وی ادامه داد: زبان سلاح انسان است اما در استفاده از این سلاح، انسان ها سه دسته اند، نخست، گروهی هستند که آن را غلاف کرده و حتی جایی که باید استفاده کنند، نمی کنند؛ قرآن کریم کسانی را که زبانشان را برای دفاع از دین به کار نمی گیرند و در قبال توهین به مقدسات و ارزش ها به «میت احیاء» تعبیر می کند.

 

حجت الاسلام مدنی خطاب به والدین با طرح این سوال که چرا فراموش کرده ایم که درون خانواده وظیفه داریم مسائل دینی را با زبان نرم و صمیمانه تبیین کنیم، افزود: اگر می خواهید فرزندانتان در جامعه حرف بزنند و مورد ظلم قرار نگیرند، به حرف های آنان در خانه گوش کنید؛ البته این به معنای اطاعت کامل از فرزند نیست بلکه ارزش قائل شدن و مشورت با او است.

 

وی خاطرنشان کرد: دسته دوم در استفاده از سلاح زبان، کسانی هستند که زیاده روی می کنند؛ از مصیبت های زبان، پرگویی و بحث های بی فایده(جدل) است و بسیاری از مشکلات خانواده در همین مباحث ریشه دارد، اگر احساس می کنید بحث نتیجه ای ندارد آن را قطع کنید حتی اگر برحق باشید.

 

امام جمعه دبی اظهار کرد: سومین گروه، نه مانند گروه اول زبان را غلاف می کنند و نه مانند گروه دوم زیاده روی بلکه به اندازه و به شیوه درست از زبان بهره می گیرند.

 

حضرت آیت الله خامنه ای پرچمدار اسلام ناب است

 

حجت الاسلام مدنی در پایان با اشاره به بیماری اخیر رهبر معظم انقلاب، از نمازگزاران خواست برای بهبود ایشان دعا کنند و یادآور شد: دعای ایشان مانند دعای مردم سایر کشورها برای رؤسای خود نیست؛ چرا که هیچ تردیدی نداریم امروز آنچه در مقابل کفر و الحاد و استکبار جهانی ایستاده، اسلام ناب منطقی است که پرچمداری آن به دست حضرت آیت الله خامنه ای است./930/ب901/د

ارسال نظرات